کد خبر: ۵۴۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

کارتر: اشتباه است دموکرات‌ها حرف از استیضاح ترامپ بزنند

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا تاکید کرد صحبت درباره استیضاح دونالد ترامپ اقدامی اشتباه از سوی دموکرات‌هاست. در همین حال کمپینی برای استیضاح ترامپ به راه افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری دموکرات پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس بیزنس نت‌ورک گفت: من درباره استیضاح حرف نمی‌زنم. فکر کنم انجام این کار از سوی دموکرات‌ها کار اشتباهی باشد.

کارتر پس از رسوایی واترگیت روی کار آمد که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا را مجبور کرد برای عدم رویارویی با استیضاح تن به استعفا بدهد.

این اظهارات کارتر در پاسخ به سوالی درباره قصد دموکرات‌ها برای تصرف مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات ماه نوامبر کنگره و تمایل آنها به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صورت کسب اکثریت، مطرح شد.

همچنین پس از آنکه مدیر کمپین سابق رئیس‌جمهوری آمریکا به هشت مورد اتهام محکوم شد و وکیل سابق او هم به هشت جرم اقرار به گناه کرد، تردیدهایی به وجود آمد مبنی بر اینکه آیا ترامپ این معتمدان سابقش را عفو می‌کند یا خیر. یک تبلیغ تلویزیونی هم درباره لزوم راه‌اندازی کمپین استیضاح منتشر شده و از آمریکایی‌ها خواسته است تا نقش خودشان را ایفا کنند و مانع از عفو مجرمان به دست ترامپ شوند. تاکنون بیش از ۵.۶ میلیون آمریکایی عضو کمپین "لزوم استیضاح" طوماری را که از کنگره می‌خواهد تا ترامپ را استیضاح کند، امضا کرده‌اند.

با این حال اکثر دموکرات‌ها از موضوع جنجالی استیضاح در انتخابات امسال همزمان با تحقیقات شورای ویژه به ریاست رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و احتمال همدستی میان کمپین ترامپ و کرملین در کمپین انتخاباتی خود خودداری کردند. این در حالی است که جمهوری‌خواهان به رای‌دهندگان هشدار می‌دهند که دموکرات‌ها در صورت کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را استیضاح خواهند کرد اما حتی اگر این مجلس به استیضاح رای مثبت دهد، او باید در سنا محاکمه شود. تنها گروه اندکی از تحلیلگران باور دارند که دموکرات‌ها امسال می‌توانند کنترل سنا را دوباره به دست آورند.

کارتر همچنین درباره ادعای ترامپ بابت سقوط بازارهای آمریکا در صورت استیضاحش، ابراز تردید کرد. او تاکید کرد: معتقدم نفوذ ترامپ بر اقتصاد بسیار کمتر از آن چیزی باشد که خودش می‌گوید اما هر زمان که بازارها رشد می‌کند، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد آن را به نام خودش تمام کند. هر وقت اقتصاد روند نزولی دارد، رئیس‌جمهوری از پذیرش مسوولیت آن خودداری می‌کند. فکر می‌کنم این رویه از اول در کشورمان بوده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین