کد خبر: ۵۴۲۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

عمران خان: از فرصت استحکام روابط با ایران استقبال می‌کنیم

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر لزوم اهمیت گسترش روابط با ایران به ویژه تجارت و اقتصاد، گفت: پاکستان از هر فرصتی برای استحکام روابط خود با ایران استقبال می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد جواد ظریف» امروز در ادامه سفر دو روزه خود به پاکستان با نخست وزیر این کشور، دیدار و گفت و گو کرد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار از سرزمین ایران به عنوان گهواره تمدن و پیشرفت مشرق زمین یاد کرد و گفت: گسترش همه جانبه روابط با این کشور برای اسلام آباد بسیار با اهمیت است.

عمران خان با تاکید بر لزوم گسترش روابط دو کشور به ویژه تجارت و اقتصاد، افزود: از هر فرصتی برای بهبود مناسبات همه جانبه با تهران استقبال می کنیم.

عمران خان: از فرصت استحکام روابط با ایران استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت همکاری دو کشور همسایه در مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.

ظریف همچنین بر لزوم گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه تجارت و اقتصاد تاکید کرد و گفت: لازم است که با بهره گیری از ظرفیت های موجود، از این فرصت ها برای توسعه همه جانبه روابط بهره گیری کرد.

وی اضافه کرد: دو کشور ظرفیت های فراوانی برای گسترش مناسبات اقتصادی دارند و ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور، مکمل یکدیگر بوده و این ظرفیت ها باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

ظریف گفت: تجارت و اقتصاد از بخش های ملموس روابط دو کشورند و مردم دو کشور انتظار دارند که از این ظرفیت و فرصت، استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا، طرفین در این دیدار، بر گسترش همکاری اقتصادی تاکید کرده و با بیان اینکه روابط سیاسی و امنیتی دو کشور در حال گسترش است، بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالقوه به ویژه اقتصاد و تجارت تاکید کردند.

در این دیدار، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه، «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

سفر ظریف به پاکستان، نخستین سفر یک مقام دیپلماتیک به این کشور در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» است. 

تحلیلگران سیاسی، سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان، همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور را فرصت مناسب استحکام روابط تهران و اسلام آباد در دوران تازه تمرین دمکراسی در این کشور ارزیابی می کنند. 

ظریف زمانی به پاکستان سفر کرد که به عقیده کارشناسان، گسترش رفت و آمد مقام های بلندپایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دوجانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند. 

ظریف در سفر دو روزه خود به پاکستان، با مقام های دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه همکاری های طرفین، با مقام های عالیرتبه این کشور از جمله «عمران خان» نخست وزیر، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه، «اسد عمر» وزیر امور اقتصاد و دارایی و «اسد قیصر» رییس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز هفت بار به پاکستان سفر کرده بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین