کد خبر: ۵۴۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

بنزین در ونزوئلا گران می‌شود

رییس جمهور ونزوئلا در بحبوحه شکل گیری ابرتورمی که فروپاشی اقتصادی این کشور را تسریع کرده است، اعلام کرد قیمت بنزین یارانه‌ای تا اکتبر افزایش خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
با وجود بحران اقتصادی، قیمت بنزین در ونزوئلا به اندازه‌ای پایین است که با معادل یک دلار می‌توان حدود ۴۰۰ هزار گالن بنزین خریداری کرد. این مسئله درآمدهای ارزی دولت را تحت فشار قرار داده و قاچاق سوخت به خارج را تجارت پر رونقی کرده است.

نیکولاس مادورو اظهار کرد دولت سیستم پرداخت جدید با استفاده از کارت شناسایی دولتی را در ایالت‌های مرزی ایجاد خواهد کرد تا مانع قاچاق سوخت شود و به محض برقراری این سیستم، قیمت بنزین را به سطح بین‌المللی افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، به این ترتیب برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته ونزوئلا قیمت این سوخت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با وجود نرخ تورم که انتظار می‌رود امسال از مرز یک میلیون درصد عبور کند، دولت ونزوئلا قیمت بنزین را ثابت نگه داشته است.

رانندگان سالهاست با پرداخت رشوه به کارکنان جایگاه‌های سوخت بالاتر از میزان پولی که برای خرید بنزین پرداخت می‌کنند، بنزین بیشتری می‌زنند.

کارشناسان برآورد کرده‌اند ونزوئلا در نتیجه عدم فروش بنزین مطابق با قیمت بین‌المللی، سالانه ۵ میلیارد دلار ضرر می‌کند.

اما منتقدان می‌گویند شهروندانی که حقوق‌شان به دلیل تورم افسارگسیخته از بین رفته است، چگونه همانند رانندگان آمریکایی از عهده پرداخت بنزین برخواهند آمد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین