کد خبر: ۵۴۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲

ظریف: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود

وزیر امور خارجه ایران شرایط در ادلب را حساس خواند و گفت: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) 13 شهریور ماه در حاشیه حضورش در کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران درباره سفر روز گذشته‌اش به دمشق و گفت‌وگوها با مقامات سوریه گفت: در سوریه در رابطه با روباط دوجانبه صحبت‌های خیلی خوبی داشتیم.

وی با اشاره به نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه که قرار است روز جمعه 16 شهریور در تهران برگزار شود، افزود: روز جمعه اجلاس سران روند آستانه را داریم و شرایط در ادلب حساس است و تلاشمان بر این است وضعیت ادلب و خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.

وزیر خارجه اضافه کرد: به همین منظور گفت‌گوهایی در ترکیه داشتیم و گفت‌وگوهایی را با مقامات سوری داشتیم و انشالله تا روز جمعه گفتگوهایی را با سه کشور روند آستانه خواهیم داشت تا بتوانیم از این شرایط که باعث خسارت مردم سوریه شود، جلوگیری کنیم و ضمنا روند پاکسازی افراطیون را به نتیجه برسانیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره حضورش در نشست کمیسیون عمران مجلس نیز خاطرنشان کرد: فرصت بسیار خوبی بود که جلسه‌ای داشتیم، هم با اعضای کمیسیون عمران و هم با گروهی از فعالان بخش خصوصی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی و بحث بسیار خوبی مطرح شد؛ نظرات کارشناسی دوستان درباره موانعی که برای این حوزه بسیار مهم از روابط اقتصاد خارجی کشور وجود دارد که یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است توسط دست اندرکاران و اعضای کمیسیون مطرح شد.

ظریف همچنین از ریاست کمیسیون برای این ابتکار قدردانی کرد و افزود: جلسات متعددی را در گذشته دوستان در کارگروهی داشتند و پیگیری کردند و امروز بحث خوبی صورت گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: امیدواریم از این ظرفیت بسیار عظیم کشور که می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار برای کشور ارز و شغل ایجاد کند، به بهترین نحو استفاده کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: نیاز به هماهنگی گسترده داخلی وجود دارد، هم در داخل و خارج دولت و هم بین حاکمیت و بخش خصوصی و مجلس می‌تواند در این زمینه کمک بسیاری خوبی کند. امروز صحبت خوبی داشتیم و امیدواریم این صحبت با هدایت کمیسیون عمران مجلس بیشتر پیگیری شود.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین