کد خبر: ۵۴۴۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

قاضی پرونده‌های مفاسد اقتصادی: به دانه درشت‌ها هم می‌رسیم

سید احمد زرگر از قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در واکنش به انتقادات مطرح شده نسبت به قوه قضاییه مبنی بر عدم برخورد با دانه درشت‌ها گفت: ان‌شاءالله به دانه درشت‌ها می‌رسیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین زرگر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری که به مناسبت  آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامی داشت یاد شهدای ۱۷ شهریور  گفت: حرکت امام در سایه امر به معروف و نهی از منکر بود زیرا بزرگترین منکر، حکومت طاغوت است و امام به تاسی از حضرت ابا عبدالله الحسین حمله را به طاغوت زمان شروع کرد و امام هم حمله را با طاغوت زمان شروع کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که شروع انقلاب با امر به معروف و نهی از منکر بود بقای انقلاب هم با امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با ساختار این نهاد و سابقه آن گفت:  از سال ۷۲ با دستور رهبری ستاد تشکیل شد و اقدامات خوبی از آن زمان انجام شد و در سال ۹۴ با تلاش نمایندگان قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب شد. خوشبختانه با جلسات کارشناسی متعدد دستور العمل قانون تصویب شد و تمام حرکت های ما براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: در هفته احیای امر به معروف که از روز سه شنبه اول محرم شروع می شود برنامه‌هایی را برای ستاد شروع کردیم و نامگذاری‌ها برای روزهای هفته و شعار هفته که نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر است را داریم زیرا اگر این شعار در زندگی مردم ساری شود بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت.

زرگر افزود: روزهای هفته با یک نام نامگذاری شده است. شعار روز اول محرم وحدت کلمه و حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی است و می دانید که استکبار جهانی در مقابل ملت ایستاده است. روز دوم حمایت از کالای ایرانی است که شعار امسال بود.  روز سوم حمایت از آمران به معروف است و روز چهارم تقویت مساجد در تربیت نسل جوان است و روز پنجم خودباوری و خوداتکایی است و روز ششم تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری است و نام روز هفتم محرم حمایت از سبک زندگی ایرانی است.

وی افزود: ما دستورالعمل قانون را با اعضای ستاد که ۱۷ نفرند و ۶ نفر شان وزیرند را رعایت می‌کنیم. یکی از  مواردی که در قانون پیش بینی مطالبه گری از مردم است.

زرگر با اشاره به سامانه امین گفت: مردم با مراجعه به این سامانه راهنمایی می‌شوند که چگونه می‌توانند در گروه های امر به معروف  عضو شوند.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز یادگرفتنی است همانطور که رهبری فرموده است.  ۹۸ درصد معضلات اجتماعی در سایه امر به معروف و نهی از منکر حل می شود.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه «با وجود اینکه بنظر می‌آید قوه قضاییه عزمش را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم کرده اما برخی این انتقاد را مطرح می‌کنند که قوه قضاییه نباید به این متهمان اکتفا کند بلکه باید دانه درشت‌ها را پای میز محاکمه بیاورد.  آیا افراد دانه درشتی هستند که قرار است محاکمه شوند یا متهمان فعلی درشت‌ترین‌ها هستند؟» گفت: پرونده اولیه مربوط به دلالان بود و دیروز که محاکمه شروع شد از صرافان و دانه درشت‌ها بودند و به تدریج پیش می‌رویم و ان‌شاءالله به دانه درشت‌ها می‌رسیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Said
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
نمي خواد خيلي دور برويد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین