کد خبر: ۵۴۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

چرا نقدینگی مردم صرف خرید سکه و ارز می‌شود؟

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت: سه مشکل اساسی کشور در شرایط کنونی، تهدید شدید خارجی، تضعیف رابطه بین مردم و دولت و نبود همکاری‌های جمعی به خاطر افت سرمایه‌های اجتماعی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حمید کلانتری در هفتمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به این که ریشه یابی مسائل و مشکلات به صورت مشارکتی و با خرد جمعی دقیق‌تر صورت می‌گیرد، گفت: ما می‌توانیم با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی، مشکلات را جامع‌تر و بهتر شناسایی و حل و فصل کنیم. بخشی از جمعیت کشور در استان یزد حضور دارد که خوشبختانه از نظر فرهنگی، دانشگاهی، علمی، صنعتی و اقتصادی موفق هستند .

وی با بیان این که در استان یزد یک محدودیت به نام آب وجود دارد، خاطر نشان کرد: این محدودیت قطعاً برای یزدی‌ها تبدیل به یک فرصت شده است و یزدی‌ها به خاطر این محدودیت، خلاقیت و نوآوری را در خود تقویت و آن را تبدیل به یک سرمایه کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان این که همه ما اعتقاد داریم که فرهنگ تعاون باید به درستی نهادینه شود، گفت: تعاون به عنوان یک اصل اقتصادی می‌تواند نقدینگی زیادی ایجاد کند. اگر تعاون به مفهوم واقعی در کشور اجرا شود می‌توانیم سرمایه‌های اندک و سرگردان را جذب کنیم تا نقدینگی مردم به جای خرید سکه و ارز، وارد چرخه تولید شود.

علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد هم در این جلسه بیان کرد: با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و تلاش‌های معاون وزیر در امور تعاون، گفتمان‌سازی مناسبی در این حوزه صورت گرفته است اما ضروریست به شکل همگانی نسبت به نهادینه سازی و اعتمادآفرینی برای تقویت روحیه تعاون در تمام بخش ها تلاش شود .

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های واحدهای صنعتی استان به صورت کامل شناسایی و ارزیابی شده است و بر این اساس نیز برای حل مشکلات حوزه پتروشیمی، فولاد، ماشین آلات و سایر مواد اولیه اقدامات و رایزنی‌هایی در سطح ملی و استانی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده برای بهبود مشکلات اقتصادی، برخی از نیازها در حد توان تامین و با تاکید بر شفاف‌سازی معاملات بورس و واگذاری اختیار به استان در توزیع مواد پتروشیمی براساس بانک اطلاعاتی طراحی شده، امید است به زودی امکان انجام اقدامات جدیدی نیز صورت گیرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین