کد خبر: ۵۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

2 شکارچی متخلف در کاشان دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری 2 نفر شکارچی متخلف در محدوده های حفاظت شده این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین خادمی شامگاه دوشنبه به خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شکارچیان را نیمه شب در حال گشت زنی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک شناسایی کردند.
وی افزود: متخلفان که با استفاده از سلاح و موتورسیکلت در حال شکار غیر مجاز آهو بودند، پس از یک عملیات تعقیب و گریز در نهایت از سوی ماموران دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: افزون بر ادوات صید و شکار، لاشه یک راس آهو (به احتمال زیاد دارای بره) نیز از متخلفان کشف و به همراه یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.
وی آهو را از جمله گونه های جانوری حمایت شده اعلام و اضافه کرد: تعقیب حیوانات وحشی با استفاده از وسیله ای مانند موتورسیکلت موجب تلفات شدید جمعیت حیات وحش و یکی از بی رحمانه ترین روش های شکار است.

به گفته خادمی، شمار اندکی از گونه آهو در زیستگاه های شهرستان کاشان وجود دارد که علت آن تخریب زیستگاه ها و شکار غیرمجاز می باشد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کاشان با مساحت هفت هزار و 800 کیلومترمربع دارای یک منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار است که 20 گونه پستاندار، 15 گونه خزنده، 50 گونه پرنده و یک گونه دوزیست را در خود جای داده است.

این شهرستان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین