کد خبر: ۵۴۴۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
اظهارات مداخله‌جویانه مایک پنس درباره حمله موشکی اخیرا سپاه

گفت‎وگوی معاون ترامپ با بارزانی درباره حمله موشکی ایران به مقر حزب دموکرات کردستان

معاون اول رییس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر اقلیم کردستان در اظهاراتی مداخله‌جویانه حمله موشکی ایران به مقر حزب دموکرات کردستان را محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مایک پنس» معاون رییس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) در تماس تلفنی با «نیچروان بارزانی» درباره تشکیل دولت عراق گفت‌وگو کرده و در ادامه مداخله‌جویی‌‌های خود، اقدام ایران در حمله موشکی به نشست حزب دموکرات کردستان را محکوم کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه خبری «نشنال» امارات،«پنس» در این تماس تلفنی با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق که روز دوشنبه انجام گرفت، مدعی شد: «حملات ایران، اقدامی در جهت بی‌ثبات کردن نزدیک‌ترین همسایه او یعنی عراق است.»

در این تماس تلفنی، دو طرف همچنین درباره اقدامات ضدتروریستی و مواضع کردها درمورد تشکیل دولت و تقویت شراکت استراتژیک کردها با آمریکا گفت‌وگو کرده‌اند.

«نیچروان بارزانی» نیز در توییتر خود بدون اشاره به صحبت‌های خود با «پنس» درباره ایران نوشت: در این تماس تلفنی بر تعهد اقلیم کردستان برای مبارزه با ترور و اقدامات ما برای کمک به تشکیل یک دولت مشارکتی و یکپارچه در بغداد تاکید کردم. من برای حمایت‌های آمریکا از اقلیم کردستان ارزش زیادی قائلم و برای تقویت این روابط تلاش می‌کنم.

منبع: خبرگزاری ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین