کد خبر: ۵۴۵۴۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
جان کری گفته در دیدار با ظریف تلاش کرده دریابد چگونه می‌شود مناقشه میان ایران و آمریکا را حل و فصل کرد

انتقاد شدید دونالد ترامپ از دیدارهای تازه جان کری با ظریف: کری به ایرانی‎ها گفته تا پایان ریاست جمهوری ترامپ صبر کنید| این بد است

دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشر شده اخیر درباره دیدار جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نوشت: جان کری دیدارهای غیرقانونی با دولت متخاصم ایران داشته است که تنها به به کار فوق‌العاده ما لطمه وارد کرده و به زیان مردم آمریکا است. او به آن‌ها گفته که تا پایان مدت ریاست جمهوری ترامپ صبر کنند. آیا اقداماتش را تحت قانون ثبت عوامل خارجی ثبت کرده است؟ این بد است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ هدف از دیدارهای اخیر وزیر خارجه پیشین آمریکا با محمدجواد ظریف را ضربه زدن به سیاست‌های دولت خود خواند. جان کری گفته که از زمان ترک وزارت خارجه سه یا چهار بار با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرده است.(اینجا)

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رئیس جمهور آمریکا، بامداد جمعه ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) در یک پیام توئیتری از دیدارهای وزیر خارجه پیشین این کشور با محمد جواد ظریف به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید ترامپ از دیدارهای جان کری با ظریف؛ کری به ایرانی‎ها گفته تا پایان ریاست جمهوری ترامپ صبر کنید

به نوشته دویچه وله، دونالد ترامپ در این پیام نوشته که "دیدارهای غیرقانونی جان کری با حکومت بسیار متخاصم ایران می‌تواند فقط در خدمت ضربه زدن به اقدامات بزرگ دولت او و به زیان مردم آمریکا باشد."

ترامپ می‌گوید جان کری در دیدارهایی که پس از خاتمه کارش در وزارت خارجه با ظریف داشته به ایرانی‌ها پیام داده که باید تا رفتن دولت او صبر کنند.

جان کری به تازگی در یک مصاحبه رادیویی گفته است که از زمان خروج از وزارت خارجه تا کنون سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف در حاشیه کنفرانس‌ها و برنامه‌های مختلف دیدار و گفت‌وگو کرده است.

انتقاد شدید ترامپ از دیدارهای جان کری با ظریف؛ کری به ایرانی‎ها گفته تا پایان ریاست جمهوری ترامپ صبر کنید

وزیر خارجه پیشین آمریکا تاکید کرده که هدفش مشاوره دادن به ایران برای رویارویی با سیاست‌های دولت ترامپ نبوده بلکه تلاش کرده دریابد چگونه می‌شود مناقشه میان دو کشور را حل و فصل کرد.

اظهارات کری درباره دیدارهای غیررسمی او با محمد جواد ظریف با واکنش تند مانیشا سینگ، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور مالی و تجاری نیز روبرو شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه "فاکس نیوز"، مانیشا سینگ که برای تشریح سیاست‌های تحریمی ایالات متحده در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته بود دیدارهای کری و ظریف را به تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران نسبت داد و آن را "شرم‌آور" خواند.

جان کری در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و مذاکرات هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران وزیر خارجه آمریکا بود و در به نتیجه رسیدن این مذاکرات و امضای توافق هسته‌ای نقش مهمی بر عهده داشت.

ترامپ از دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بارها توافق هسته‌ای با ایران را "بدترین توافق تاریخ" خوانده بود و هشتم ماه مه امسال (۱۸ اردیبهشت) فرمان خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را امضا کرد.

انتقاد شدید ترامپ از دیدارهای جان کری با ظریف؛ کری به ایرانی‎ها گفته تا پایان ریاست جمهوری ترامپ صبر کنید

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد که تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران در دو دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه دوباره اعمال می‌شوند.

دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران مردادماه به اجرا درآمد و دور دوم که قرار است از نیمه آبان اجرایی شود، به طور مشخص صنایع نفت و گاز و روابط مالی و پولی بانک مرکزی ایران را هدف قرار می‌دهد.

واشنگتن هدف از بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را به صفر رساندن صادرات نفت این کشور و خشکاندن منابع مالی اعلام کرده است.

ناظران به صفر رساندن صادرات نفت ایران را غیر واقع‌بینانه ارزیابی می‌کنند. 

 جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا گفته است: در دو سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه، چهار مرتبه» در شهرهایی همچون نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ملاقات کرده است.

کری همچنین به نیویورک تایمز گفت که در این دیدارها کارش مشاوره دادن به جواد ظریف، برای مواجهه با سیاست خارجی دونالد ترامپ نبوده است، بلکه خواسته در دیدارهایش متوجه شود "ایران ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهید کرد؟"

کری مدعی شده است که در این دیدارها به صراحت از ظریف خواسته است که موضع جامعه جهانی درباره برنامه موشکی ایران و حمایتش از حزب‌الله را درک کند.

ظریف و جان کری در زمان مذاکرات هسته‌ای و پس از آن (پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ) با یکدیگر در ارتباط با برجام دیدار و رایزنی کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
2
0
مرگ بر آمریکا

مرگ بر اوباما

مرگ بر جان کری

مرگ بر پمپئو

مرگ بر ترامپ

و مرگ بر دنباله روهای داخلی آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
زنده‌باد صلح و دوستی
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
1
1
دولت هم زود باور مملکت رو ول کرده !‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
1
1
فعلا ما منتظر اقدامات عجیب و غریب آرامم هستیم
مجید محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
1
با درود . آقی ناشناس که حتی جرات نکردی اسم واقعیتو بنویسی و شما ها هیچ وقت هم شفاف نمی شوید . مرگ بر . مرگ بر . مرگ بر. یعنی چی این جملات ؟ تا حالا توجه کردید همه مرگها و بدبختیها داره به خودمون بر می گرده . همه اینها آفریدگار خدا هستند و هیچ کس حق ندارد بگوید مرگ بر..! شماها اصلا دنبال چی هستید ؟ به جای مرگ بر به همه دنیا درود بگوید و سلام کنید که خدا هم دوستدار سلام و سلامتی هست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین