کد خبر: ۵۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
عضو هیات مدیره تاجران جوان ولایت هرات تشریح کرد

علت ممنوعیت واردات کالا از ایران به افغانستان

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات در خصوص ممنوعیت واردات ۴ کالا از ایران به افغانستان گفت: علت اصلی این تصمیم گیری عدم دسترسی افغانستان به گمرک ولایت فراه، عدم کنترل درست کارکرد افراد در این گمرک و جلوگیری از فساد اداری بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد فرهاد سلام ظهر امروز در دومین نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در هتل خورشید تابان، اظهار کرد: اتحادیه تاجران جوان ولایت هرات از ۴ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده که توانسته در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و... به خوبی بدرخشد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اتحادیه‌ها در سطح هرات و افغانستان همان اتحادیه تجار جوان هرات بوده و توانسته ۱۳ عضو هیات مدیره و ۵۰۰ عضو رسمی را در خود جای دهد.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات افزود: افرادی که در این اتحادیه عضو هستند از اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شوند و در بخش اقتصاد، صنعت و کشاورزی و... به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فرهاد سلام خاطرنشان کرد: همچنین فعالان این اتحادیه توانسته‌اند در تمام ابعادی که به بخش خصوصی باز می‌گردد نیز فعالیت های خوبی انجام دهند.

وی در خصوص روند تجارت در افغانستان، تاکید کرد: این کشور نوپاست و در حال حاضر رو به پیشرفت و ترقی قرار گرفته و ظرفیت‌های بسیار فراوانی در این‌ کشور وجود دارد.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات تصریح کرد: اولین گزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در کشور ما مدنظر قرار گرفته کشور دوست و همسایه ما ایران است زیرا در این کشور ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری وجود دارد که زمینه های تجاری مختلفی را برای ایران به وجود می‌آورد.

فرهاد سلام اضافه کرد: دولت مرکزی افغانستان از ایجاد کارخانجات و سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور استقبال می‌کند و در این راستا حمایت‌های خود را نیز اعمال می‌کند.

وی در خصوص ممنوعیت ۴ قلم واردات کالا از ایران به افغانستان، بیان کرد: خبری امروز مبنی بر ممنوعیت ۴ قلم کالایی از ایران به افغانستان منتشر شد که دولت مرکزی افغانستان و ریاست گمرکات به دلیل جلوگیری از فساد و مشکلات ناامنی واردات این اقلام را از گمرکات ولایت فراه ممنوع کرده است و این ۴ قلم می‌تواند از گمرکات ولایت هرات و نیمروز وارد افغانستان شود.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات گفت: علت اصلی این تصمیم گیری عدم دسترسی ولایت افغانستان به گمرک فراه، عدم کنترل درست کارکرد افراد در این گمرک و جلوگیری از فساد اداری بوده است که این تصمیم نیز در مدت مشخصی اعمال خواهد شد.

فرهاد سلام ادامه‌داد: ما بسیار خوشحال هستیم که امسال کشور ایران بزرگترین شریک تجاری افغانستان شناخته شده است و امیدواریم  روابط ما به خوبی ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین