کد خبر: ۵۴۶۱۹۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

مردم در برابر برخی واژه‌ها مانند کوپن یا اقتصاد کوپنی جبهه‌گیری می‌کنند/ با کسانی رو به رو می‌شویم که پول خرید نان ندارند/برخی اقتصاد کوپنی را بازگشت به عقب می دانند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص شرایط کنونی کشور گفت: اقتصاد کوپنی کار درستی است اما چون در برابرش جبهه‌گیری می‌شود، انجام نمی‌دهیم. ما نباید درگیر واژه‌ها و رفتارهایی شویم که از دید اجتماعی ممکن است نامناسب باشد. باید مشکل مردم را حل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی حاجی دلیگانی درباره توزیع کوپن‌های الکترونیکی و کالابرگ در شرایط فعلی کشور و تأمین کالاهای اساسی قشر آسیب‌پذیر گفت: در شرایط فعلی باید یک کار اضطراری برای تقویت قدرت خرید مردم و تأمین مایجتاج اولیه اقشار کم درآمد صورت گیرد که یک ضرورت است.

به گزارش آفتاب نیوز، وی تاکید کرد: در بین مردم که می‌رویم آن دست از جامعه که تریبونی در اختیار ندارد تا مشکلات را بیان کنند شدیداً با نداری دست و پنجه نرم می‌کنند. این شب‌ها با کسانی رو به رو می‌شوم که می‌گویند پول ندارند نان بخرند، نزدیک مدارس است نمی‌توانند پوشاک و لوازم تحصیل برای بچه‌های خود تهیه کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: مشکلات و واقعیاتی وجود دارد و به هر صورت نظام و مسئولان باید رسیدگی کنند تا شرایطی فراهم نشود که ما شاهد سوء تغذیه و افزایش غم و غصه مردم باشیم.

وی درباره این‌که این روزها مردم در برابر برخی واژه‌ها مانند کوپن یا اقتصاد کوپنی جبهه‌گیری می‌کنند و به نوعی این سیاست را بازگشت به عقب می‌دانند، بیان کرد: دولت و مجلس نباید از واژه‌ها و عناوینی که در گذشته وجود داشته و در جامعه یک تعریف خاص پیدا کرده‌ نگران باشند؛ باید از ماهیت و وضعیتی که امروز وجود دارد، نگران باشند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: اگر اقتصاد کوپنی یک راه اقتصادی درست است، نباید به خاطر برخی از واژه‌ها و برخوردها آن را کنار بگذاریم و فرار کنیم آن هم صرفا چون مردم دید خوبی به واژه ندارند.

وی افزود: اگر پرداخت یارانه یک سیاست درست است، نباید صرفا به این علت که متعلق به یک دولت بوده از آن بد بگویم و سر لج و لجبازی برای کشور ایجاد هزینه کنیم و یا مثلا در بحث کنترل ارز می‌خواستند به نحوی نباشد که بگویند نتوانستند کنترل کنند و هر دلار را ۴ هزار و ۲۰۰ تومن اعلام کردند، مشاهده کردید که چه شد؛ ۱۸ هزار میلیارد دلار در فاصله دو بسته ارزی به نوعی مصرف و توزیع شد که می‌توانست نشود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: ۵۷ تن طلا توزیع شد تا به اقتصاد کمک کند، اما نشد. یارانه کار درستی است اما انجام نمی‌دهیم،‌ اقتصاد کوپنی کار درستی است اما چون در برابرش جبهه‌گیری می‌شود، انجام نمی‌دهیم. ما نباید درگیر واژه‌ها و رفتارهایی شویم که از دید اجتماعی ممکن است نامناسب باشد. باید مشکل مردم را حل کنیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم روشی که درست و مفید است چیست و آن را اجرا کنیم و نباید به حرف و حدیث‌های اطرافش توجه کنیم، گفت: باید مشکلات حل شود حال اینکه چون روشی توسط دولت و گروهی مطرح شده و نباید از آن استفاده کنیم، درست نیست.

نماینده مردم شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: راهکار اساسی این است که یارانه‌ها را به‌طور مساوات و بر اساس کدهای ملی که وجود دارد تعریف و بپردازیم. متاسفانه با ارزان فروشی خدمات دولتی، مردم از مایحتاج اولیه به طور مساوات  بهره نمی‌برند و این روند عادلانه صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: مثلا یک خانواده چندین ماشین دارد و از یارانه بنزین استفاده می‌کنند و اما طرفی خانواه‌ای وجود دارد که به دلیل فقر ماشین ندارد و از یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند اگر همین ده لیتر که مثلا پنجاه هزار تومان می‌شود را بدهند وضعیت این خانواده‌ها بهتر می‌شود.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: در بحث سوخت یارانه‌های پنهان و آشکاری داده می‌شود که می‌تواند وضعیت بسیاری از خانواده‌ها را تغییر دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شاید با این کوپن‌های الکترونیکی اجناس خارجی که ارزان‌تر هستند داده شود که همین امر باعث از بین رفتن تولید داخلی می‌شود،‌ گفت: این کار خلاف اقتصاد مقاومتی است که گفته می‌شود با این کارت‌ها باید کالاهای داخلی توزیع شود، ما اسم سال را حمایت از کالای داخلی و تولید ملی می‌گذاریم اما در جهت عکس آن عمل می‌کنیم، این درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود حقوق کارگران و کارمندان افزایش پیدا کند، بیان کرد: این حرف درست است بالاخره باید یک نوعی این کاهش جبران شود،‌ کسی که در اردیبهشت با حقوق دومیلیونی زندگی‌اش را اداره می‌کرده امروز دیگر آن  قدرت خرید را ندارد  باید چه کرد؟

وی ادامه داد:‌ باید مایحتاج زندگی مردم را تأمین کنیم و توازن برقرار شود اگر حقوق‌ها افزایش پیدا نکند چه کنیم؟ مرتب کارمندان، کارگران، بازنشستگان تأمین اجتماعی ، لشکری و کشوری مراجعه می‌کنند که توان خرید نداریم باید چه کنیم؟ ما باید زندگی برای مردم فراهم کنیم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
5
خيلي هيجان انگيزه صحبت از نداشتن پول نان عده ايست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
3
یک خانوار 5نفره روزی 25لواش مصرف می کنند که می شود5هزارتومان این 8هزارتومان اگرددرآمد روزانه 50هزارتومان داشته باشد می شود یک دهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
6
اگر مردم نون ندارن شما ها که دارین پس غصه بخورین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
5
مردم جبهه نمیگیرند حاج آقا ، مردم از سر شوق ابراز احساسات میکنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
4
از کو پن بسیار بدم می آید وخاطرات بدی دارم خدانکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
3
وقتی ایشان مثل همه مردم در صف کالای کوپنی ایستاد انوقت تشریف بیاورد از درستی ان بگوید
کاوه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
3
مردم نسبت به اقتصاد کوپنی حساسیت نشان نمیدهند نسبت به تبعیض اقتصادی که در جامعه حکمفرما هست حساسیت نشان می‌دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
3
انکه چند ماشین دارد چند تا بیمه و چند تا عوارض و چند ارزش افزوده داده تا صاحب ماشین بشود وانکه پول مالیات وارزش افزوده وبیمه رو نداده باز داره از بنزین به قول شمایارانه ایی به شکل کرایه ماشین واسنپ و ... استفاده می کند کدوم یارانه بنزین بنزین 1000تومانی همین الان هم برای مردم فقر ایران بالا است چون درامد مردم پایین است و حقوق به ریال ولی هزینه به دلار آنهم دلار 4 و 5 10 15 هزار تومانی
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
3
راستی‌دیشب‌شماره‌جدیدروغن‌رواعلام‌کردن...قندوعدس‌ولوبیا‌اعلام‌نکردن....من‌صبح‌زودمیرم‌صف‌نوبت‌میگیرم‌‌توهم‌بیا...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
3
باسلام بسیار خوبست کلی کارافرینی میکند اجناس بنجل به مردم قالب میشود فامیلهای وابسته در جائی بعنوان سازمان کوپن استخدام میشوند وحقوق نجومی میگیرند اگر فکرکنی میبینی همین کوپن برای دولتمردان .نمایندگان چه مزایائی دارد .مردم که محلی از اعراب ندارند .خودشان انتخاب کردند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
1
چطور دلار 4200 تومن رانت بود اما کالا با دلار 4200 تومن رانت نیست.
رانت هم معنیش سیاسی شده.هرکاری که شما میکنی غلط و رانت غلط اونیه که ما میگیم رانت صحیح هست.خخخ
خدایا مآرو نجات بده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین