کد خبر: ۵۴۶۸۲
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۹

مهرداد بذرپاش کیست؟

آفتاب‌‌نیوز : یک دانشجوی نمونه!
مهرداد بذرپاش، در سال 77 و به عنوان دانشجوی رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و از سال دوم تحصیل وارد تشکل بسیج دانشگاه شد. اولین و شاید جنجالی‌ترین اقدام وی در این تشکل، حضور فعال در فعالیت‌های مربوط به تجمع دانشجویان در اعتراض به حکم اعدام هاشم آغاجری در سال 81 بود؛ اقدامی که بسیار بیش از «شکستن تریبون دانشجویان دانشگاه علامه» (سال 81) و یا «ورود به دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف» (سال 82) بازتاب داشت. این همان واقعه‌ای بود که بذرپاش در مورد آن در مصاحبه با روزنامه دانشگاه شریف، جمله معروف «هر جا هتاکی باشد ما هستیم» را بر زبان آورد. 

«روحیه تلاشگر» بذرپاش به وی کمک کرد تا پله‌های ترقی را بسیار زودتر از حد انتظار طی کند. با پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات شورای شهر و انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران در سال 81، بذرپاش که در آن زمان ریاست بسیج دانشجویی دانشگاه شریف را بر عهده داشت به عنوان مشاور شهردار به خدمت گرفته شد. این سمت بعدها و در زمان تصدی پست ریاست جمهوری از جانب احمدی‌نژاد باز هم تکرار شد، اما این بار بذرپاش در برابر «مسووليت پذيری» خود در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد توقع بیشتری داشت. شاید همین توقع بود که باعث شد تا در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۸۴، و تنها شش ماه بعد از انتصاب بذرباش به عنوان مشاور رییس جمهور، خبر عضویت وی در هیئت مدیره شرکت سایپا منتشر شود.

بذرپاش شهردار؟!
با فرا رسیدن زمان سومین انتخابات شوراهای شهر و روستا، بذرپاش 26ساله، که بی‌شک تجربه شیرین نتایج دومین انتخابات شورای شهر را فراموش نکرده بود، از سمت مشاور رییس جمهور استعفا داد تا از این به بعد به جای ایفای نقش در پشت صحنه، خود وارد عرصه انتخابات شود. 

هرچند وب‌سایت اصول‌گرای «ناگفته‌ها» مدعی شده به دلیل برخی سخنان بذرپاش پس از استعفا، که این سایت از آن‌ها به عنوان «گاف» نام می‌برد، وی از هرگونه مصاحبه شفاهی منع شده است، اما عضو جوان و البته کلیدی ائتلاف «رایحه خوش خدمت» به هیچ وجه قصد ندارد تا از فرصت مطرح ساختن خود از طریق مصاحبه‌های پی در پی چشم‌پوشی کند. وی که عظم جزم خود برای تصدی کرسی شورای شهر را با بیان این جمله که «اگر در لیست اصول‌گرایان هم نباشم به طور مستقل خواهم آمد» به اثبات رساند، علت ورود خود به عرصه انتخابات شوراها را «درخواست دوستان حامی رئیس جمهور» و جمع بندی این نکته دانست که «شورای شهر دوم در اوایل کار موفق عمل کرد و توانست اعتماد مردم را جلب کند اما چندی است که تنظیم نیست!». 

هرچند سخنان بذرپاش مبنی بر «لزوم خالص سازی جریان اصول‌گرا» با واکنش شدید برخی از اعضای این طیف روبرو شد، اما اقدامات بعدی او نظیر کنار گذاشتن «مهدی چمران» از لیست حامیان دولت به اثبات رساند که وی در راه «تنظیم کردن» شورای شهر تهران به هیچ وجه قصد مسامحه ندارد. 

این روزها در جبهه اصول‌گرایان حامی دولت، همه چیز در گرو تصمیم جوانی است که «محمد علی رامین»، دبیر كمیته سیاسی ائتلاف رایحه خوش خدمت، از او با نام «اسامه ابن زيد» یاد می‌کند. آیا مردم تهران این نام‌جوی جوان را به نمایندگی خود در شورای شهرشان و احتمالا سمت شهرداری پایتخت انتخاب می‌کنند؟ حداقل در مورد دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف می‌توان گفت که به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ بدهد، آن‌ها هنوز خیلی چیزها را به یاد دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۵/۰۹/۲۱
145
24
مگه قبلا افرادی مثل آقای ابطحی در زمان جوانی در سن 27 سالگی مدیر سیما در مشهد و یا مشاور فرهنگی رده بالا نبوده اند . آیا اگر كسی جوان باشد ولی توانمندی داشته باشد نباید به كارها وارد شود . ضمنا اگر تحصیل فردی شش سال طول بكشد دلیل ضعیف بودن توان علمی فرد نیست . شاید فعالیتهای فرادرسی فرد اجازه گرفتن واحد زیاد را به او ندهد یا برای تامین مالی خود مجبور به كار كردن باشد . ضمنا شما مگر با تمام دانشجویان شریف مصاحبه و نظرسنجی كرده اید كه می گوپید آنها به بذرپاش نظرمنفی دارند . قطعا اینگونه نیست . مگر شماها در هشت سال اصلاحات از جوانان دم نمی زدید . حال چه شده است . بنده در تیم مشاوران جوان دستگاههای دولتی هوشمندی و مثبت اندیشی دیده ام هرچند خودم عضو تیم مشاوران جوان در جایی نیستم . قطعا عملكرد آقای بذرپاش مثبت است و به این دلیل كه به رده بالا وارد شده نباید مورد سرزنش قرار گیرد .
با احترام
فتوتی از تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
توانمندي بله كسي منكرش نيست ولي نه با رابطه ايشون فقط با رابطه اومدن مثل خيلياي ديگه تو اين مملكت
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
آقا آقا آقا
کسی که امتحانشو پس نداده و هیچگونه سابقه مدیریتی نداشته از کجا فهمیدن که میتونه شرکت سایپا رو مدیریت کنه
حرف مفت نزن
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۸۶/۱۰/۱۵
9
147
من در شريف درس خواندم. واقعا وقتي مي بينم بچه هاي نخبه دانشگاه كه در ايران مانده اند در حال حاضر كجا هستند و چه كار مي كنند و كساني كه بدون درس خواندن و به همان زوري كه وارد شدند دانشگاه را تمام كردند الان كجا هستندُ خنده ام ميگيره. (بعد هم گريه!!!)
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۶/۱۱/۰۵
4
106
مهندسي صنايع ميبايست كار فني و صنعتي نمايد و نه سياسي. ايشان سايسي هستند و نه مدير صنعتي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
مهندس صنایع ؟ دل خوشی داری شما ؟؟؟
کدوم مهندس صنایع ...............
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۶/۱۱/۰۵
83
10
به هيچ هنوان نميتوانيم بدون اطلاعات كامل و جامع از كارآمدي يك شخصيت بحث كنيم من عضوي از شركت پارس خودرو ميباشم و كم و بيش در جريان اصلاحات بعمل آمده از طرف آقاي بذر پاش بوده ام به نظر من مديريت اصلا اكنسابي نميباشد و ما نميتوانيم مدير بسازيم ُمديريت يك امر ذاتي است و جوان بودن و نبودن يك فرد اگر ذاتا مدير باشد هيچ فرقي در عملكرد هوشمندانه و با تدبير او نميكند.- با تشكر - اكبر طالبي-
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
نظرت کامل اشتباهه
مدیریت کاملا به تجربه ربط داره
ادم بی تجربه نمیتونه مدیریت کنه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۶/۱۱/۰۵
9
74
آقای فتوتی بله باید از جوانان استفاده کرد ولی آیا یک جوان 28 ساله توانایی مدیریت یک مجموعه عظیم مانند سایپا را دارد؟ مطمئنا خیر. دز ضمن همه کسانی که در اوایل انقلاب در همین سنین دارای پست بالا گردیند الان از نحوه کار خود به شدت ناراضی هستند. این آقای بذرپاش کدام دوره استراتژی مدیریت و یا رفتار درون سازمانی را گذرانده است؟
واقعا متاسفم.
پویا
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۸۶/۱۱/۰۶
6
71
از شما واقعا به خاطر تهيه اين گزارش ممنونم. من دانشجوي مهندسي برق دانشگاه اميركبيرم (سال آخر). مي بينم كه تمام دوستان خوب و درس خونم دارن از هر دانشگاهي كه شده پذيرش مي گيرن و از اين مملكت ميرن٬ نه كه از ايران بدشون بياد٬ ميرن چون اين جا امكانات موندن نيست(كار خوب٬ مسكن٬ درأمد٬...) . ولي اين حاج آقا به صرف بسيجي بودن و عضو ستاد انتخاباتي احمدي نژاد بودن تو اين سن به چه نون و نوايي رسيده...
خدا كنه اين لقمه هايي كه بهش ميدن از گلوش پايين بره. واقعا حلالش باشه٬ حتما شايسته اين پست هاست ديگه!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۷
44
11
اگر تصور مي شود كه ايشان صرفا به خاطر مسايل سياسي رشد كرده است من از شما اين سوال را دارم چرا هزار ان وابسته صد در صد سياسي ديگر اين رشد را نداشته اند.
به نظر من بسياري از صاحب نامان قديمي ميبايد عملكردشان مورد پايش قرار گيرد وبه صرف جوان بودن نبايد كسي را رد كرد
من از سايت محترم افتاب خواهشمندم عملكرد ايشان را در تصديهاي گذشته مورد نقد و بررسي قرار دهد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۵
4
59
كسي منكر اين موضوع كه ممكن است فرد جواني بتواند مدير خوبي باشد نيست ؟ ولي كسي كه به واسطه سهميه شهدا وارد دانشگاه بشه و اونقدر بيسواد باشه كه ليسانس رو 6 سال طول بده و بعد بواسطه پارتي بازي و اينكه داماد آقاي دكتر علي احمدي وزير آموزش و پرورش است ايچنين سريع بياد بالا جاي تاسف داره واقعا در ايران قحطي مهندس داريم كه ايشان مدير عامل بزرگترين كارخانه خودرو سازي شده اند . واقعا فقط داشتن مثلا تعهد كافيه ؟ واقعا شما در اطراف خود چن نفر را ميشناسيد كه متخصص هستند و معتقد به اسلام و خدا ولي بخاطر نداشتن ... نميتوانند به چنين مناصبي برسند . آقا با اينكارها همين يه ذره اعتقاد مردم را هم از بين ميبرند .
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۵
1
26
يكي از دوستان ميگفت زني را ديده كه از وضع موجودش ناراضي بوده و مي گفته: اين احمدي نژاد كجاست كه بياد حق ما رو از اين دولت بگيره!!!
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۷
3
22
بابا اصول گرا و رابطه بازي؟ بعيده.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۴
66
5
با سلام خدمت همه عزيزان.بنده به عنوان يك جوان حامي سرسخت مديران لايق جوان هستم.ببينيد دوستان! انصاف هم خوب چيزي است٬ يادمان نرود همين جوانان بودند كه انقلاب كردند٬ديكتاتوري 2500 ساله را كوبيدند و... امروز هم جوانان خوبي داريم كه يكي از آتها همين بذرپاش است.چرا موقعي كه پدر او كه يك جوان بود رفت و در دفاع از ناموسمان به شهادت رسيد٬ نگفتيم تو جواني نرو خامي به درد اين كار نمي خوري؟؟ بياييد كمي انصاف داشته باشيم و اسير جوسازي دشمنان به ظاهر دوست نشويم. شرمنده از اينكه وقتتون رو گرفتم.ارادتمند همه جووناي باصفاي ايروني- هادي از ورامين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
4
32
با سلام

خواستم از جناب بذر پاش به خاطر زحماتشان در جهت اصلاح الگوی مصرف تشکر کنم

14 ماه است که خودرو پراید دوگانه سوز خریده ام و 6 ماه است که شیشه بالابر آن که ساخت شرکت شهاب شمس است خراب شده و شرکت سایپا هم به دلیل نبود قطعات پاسخگو نیست! من با تمام نمایندگیها و دفاتر اصلی شرکت تماس گرفته ام آنها می گویند به علت مشکل داشتن محصول شیشه بالابر. خط تولید آن مورد ارزیابی قرار گرفته ایت.پرسیدم پس خودروهای صفر را چه می کنید گفتند مساله آنها از خدمات پس از فروش جداست! شما باید تا پایان گارانتی صبر کنید! اگر قطعه نیامد تشکیل پرونده دهید تا هنگام رسیدن قطعه به مشکل شما رسیدگی شود!

حال سوال من این است آیا می توان شیشه بالابر را تا 4 ماه استفاده نکرد! آیا شما تا به حال به پارکینگ عمومی مراجعه کرده اید؟!! چگونه کارت پارکینگ را می گیرید!

من بیرون قیمت شیشه بالابر را پرسیدم! ایرانی شهاب شمس 22000 تومان و جنس خوب تا 28000 تومان بود ! بدون مزد تعویض!

این پراید برای من حدود 8.3 میلیون تمام شده است!!!

تازه خودرو من مشکلات دیگری هم داشته که با مراجعه به نمایندگی و یا خارج آن! و صرف وقت فراوان حل شده است!

1-بلبرینگ کلاچ

2-مقاومت فن

3-کمک عقب

4-سیبک های جلو

5-دلکو انژکتورس

6-ترموستات

آیا بهتر نیست بیشتر به کیفیت تولید قطعات توجه کنیم؟

شماره شاسی:............

تاریخ شروع گارانتی:21/10/86

شماره موتور: ............
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
23
آقا فقط با رابطه بالا اومده وهیچ توانایی مدیریتی متاسفانه ندارد
مهرداد بذرپاش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
1
11
بنده بعنوان یک نخبه همه فن حریف در تمام زمینه ها می تونم گل بکارم. همین فضانوردی خودمون که بنده به محمود جان گفتم که بذار من جای اون میم...و...ن برم بالا بالا ها اونم قبول کرد و ما هم که از خدا مونه که خدمت کنیم، همین فردا اگه پست وزارت بهداشت هم بدن ما رو به راهش میکنیم بالاخره کلی تو ستادهای دکتر کار کردیم اصلا تخصص ویژه بنده تو دکتره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
10
آبروی هرچه مدیره برده
irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
1
11
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
چرا در مجلس پیگیر اختلاسهای چند هزار میلیاردی دولت دهم نبوده و نیستید
اختلاسها دروغ بوده یا شما نماینده مردم نبودید ؟
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
1
11
سلام دوستان منم درس خوانده دانشگاه صنعتی شریف هستم بعد از کلی دردسر موفق شده ام یه گاوداری در شهرمون دایر کنم که مبالغ هنگفتی وام گرفتم و اگر همه چیز خوب پیش برود به به زودی ورشکسته خواهم شد و تنها راهم زندان است .درسم هم خیلی بهتر بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
5
از ایشان و تمام تند روها خسته اند
دیدبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
1
10
مهرداد بذر باش فردی کم ظرقیت .عصبی.کم تجربه.مدیر......
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
8
زهرتخم برخاست هفتاد تخم
یه مدت کوتاه بذر پاشیده، مدت طولانی تری داره جمع میکنه، تا الان هم که فیشهای حقوقیش لو نرفته تا ببینیم چقدر بذر جمع کرده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
3
3
با چه رابطه ای در اون سن کم مدیر عامل سایپا شد؟
اقای راببه ای الان کجایی؟دقیقا کجایی
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
3
9
متاسفم برای بذر پاش در دولت محمود اقا هر ننه قمری پست گرفت سواد مطرح نبود چه بلایی مدیران ایشان بسر مردم اوردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
3
ابطحی کاسبی نکرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین