کد خبر: ۵۴۷۰۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش قیمت ارز

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار ارز تقریبا مدیریت شده پیش بینی کرد که فضا به سمت کاهش قیمت ارز برود.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور عبدالناصر همتی در نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین گفت: در این جلسه نگرانی‌های نمایندگان در مورد مباحث مختلف ارزی و بانکی مطرح شد.

وی افزود: آقای همتی عامل اصلی شرایط بازار ارز را رشد نقدینگی دانست و گفت دولت به شدت به دنبال کنترل آن است. در دولت اول آقای روحانی میزان نقدینگی ۴۵۰ هزار میلیارد تومان و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید به سمت نیاز جامعه هدایت شود.

وی اضافه کرد: تامین کالاهای اساسی هم از دیگر نگرانی‌های نمایندگان بود که در این جلسه مطرح شد و آقای همتی گفتند ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز به تامین کالاهای اساسی وجود دارد که این میزان تامین شده است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به صادرات غیر نفتی سالانه ۴۵ میلیارد دلار در کشور اظهار کرد: ما باید کمک کنیم این رقم افزایش یابد اما آقای همتی این بحث را مطرح کردند که این پول باید برگردد یعنی یا در حساب این افراد باشد یا در یک صرافی آن را بفروشند. در شش ماهه گذشته از ۲۲ تا ۲۳ میلیارد دلار فروش و صادرات فقط ۴ میلیارد دلار به خزانه بانک مرکزی برگشته که این موضوع قابل بررسی است.

لاهوتی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه بند و تبصره ماده ۱۶ قانون بودجه بود که ما پیش بینی کرده بودیم اگر تولید کنندگان تصفیه حساب کنند سود مرکب و جریمه از این ها گرفته نشود. اما بانک مرکزی آن را اجرا نکرده است.

وی با بیان اینکه بنگاه داری بانک‌ها یکی از عوامل رشد نقدینگی است، اضافه کرد: طبق قانون رفع موانع تولید بانک‌ها باید ظرف سه سال اموال مازاد بر ۴۰ درصد خود را واگذار کنند و در غیر این صورت مشمول مالیات ۲۵ درصد می‌ شوند که سالانه سه درصد افزایش می‌یابد تا به ۵۰ درصد برسد. آقای همتی متعهد شد در مورد بانکهایی که اموال مازادشان را واگذار نکرده‌اند از اهرم مالیات استفاده کنند.

لاهوتی در پایان گفت که همتی در این نشست عنوان کرده بازار ارز تقریبا مدیریت شده و فضا به سمت کاهش قیمت ارز می‌رود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
2
عجب ، پس فضا به سمت کاهش ارز میره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
تو اين هفته ،از ساعت ١١ روز سه شنبه قيمت نزولي خواهد شد و كفه احتمالي كاهش ٢٠٪؜ خواهد داشت.
بیزن نیک فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
وقتیکه بدون تدبیر وتامل سود بانکی را یکباره بایین میاورید و تورم واقعی را کتمان می کنید
بیزن نیک فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
آقای همتی اول بانک ها را از بنگاه داری خارج کنید وسرو سامان بدهید وبا بالا بردن سود بانکی را افزایش بدهید ونقدینگی های بدون بشتوانه جمع آوری ودر چرخه تولید بکار ببرید چرخه خدمات را که90درصد
چر خه اقتصادی را شامل می شود به یک چهارم کاهش دهید این میسر نمی شود مگر با احمال سیاست های صحیح بولی ومالی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین