کد خبر: ۵۴۷۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

ملکی کردن پردیس از فاز ۸ کلید خورد/ تخفیف ۷۰ درصدی شامل حال چه کسانی می‌شود؟

مسکن مهر به پروژه‌های 99 ساله‌ای گفته می‌شود که از دولت نهم برای خانه‌دار شدن مستجرانی که امیدی به خانه‌دار شدن نداشتند آغاز شد؛ اما حال در پردیس فروش مالکیت مسکن به طور دائم آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در زمان دولت نهم و دهم برای کمک به مردمی که توان مال کمتری برای سکونت در منازل داشتند طرحی با عنوان مسکن مهر آن هم با اجاره ۹۹ ساله اجرایی شد که بر همین اساس ساکنین مسکن مهر فقط عیان یک ملک را در اختیار داشتند و عرصه همچنان در اختیار حاکمیت بود.

بعدها برای آن دسته از مردمی که می‌خواستند عرصه را نیز در اختیار بگیرند طرحی با عنوان ملکی کردن در نظر گرفته شد که بر همین اساس درخواست کنندگان می‌بایست هزینه عرصه را به شرکت عمران و یا دولت پرداخته و در حقیقت مالک شده و آپارتمان آنها سنددار شود.

غفوری با بیان اینکه شرایطی برای ملکی شدن مسکن‌های مهر در نظر گرفتیم ویژه است افزود: با طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه مذاکره و تسهیلات مصوب شده‌ای در نظر گرفته است که با توجه به تخفیفات ارائه شده امیدوارم مورد توجه اهالی پردیس واقع شود.

اخبار از ارائه تخفیفات بالا برای ملکی شدن مسکن مهر پردیس حکایت دارد اما برای بررسی میدانی این موضوع اقداماتی را انجام دادیم تا از نزدیک آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

با اجرای این طرح عرصه اجاره ‌خانه‌های ۹۹ ساله مسکن مهر به صورت قانونی و براساس درخواست متقاضی واگذار و وی سنددار می‌شود. برای مثال وقتی یک ساختمان ۴ طبقه با ۸ واحد اجاره نشین ۹۹ ساله بودند با اجرای طرح ملکی شدن و درخواست آنها، هزینه زمین این ساختمان ۳۲ واحده بین آپارتمان‌های آن تقسیم شده و بعد از این کار ۳۲ واحد سنددار شده و در حقیقت مالکیت آپارتمان را هم در اختیار خواهند داشت.

در پردیس حدود 81 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که تاکنون حدود 25 هزار واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده‌است. با خبری که سعید غفوری مدیرعامل پیشین شرکت عمران پردیس چندی پیش مبنی بر ملکی شدن مسکن مهر این منطقه داد شمارش معکوس برای پایان عملیات عمرانی مهر نشینان این منطقه به حرکت افتاد.

بر اساس آنچه مسئولان شرکت عمران پردیس اعلام کرده‌اند به هیچ وجه الزامی برای مهرنشینان پردیس برای ملکی کردن مسکن مهر خود وجود ندارد اما تسهیلاتی برای افرادی که از این طرح استقبال کنند در نظر گرفته شده است.

ملکی کردن مسکن مهر پردیس از محله سبلان فاز 8 که در حال حاضر ۶۴ پیمانکار در آن مشغول هستند، برای پروژه امیرساوالان اجرایی شده و با توجه به سکونت قشر آسیب‌پذیر جامعه مبلغ معادل 30 درصد قیمت مزایده قطعات مشخص شده و بر روی آن نیز 40 درصد تخفیف درنظر گرفته شده است؛ نیمی از آن نقد و باقی به صورت اقساط پنج ساله اخذ می‌شود.

به عبارتی دیگر در حال حاضر در این پروژه زمین متری 1 میلیون و 300 تومان در مزایده است که 30 درصد آن 360 هزار تومان می‌شود؛ بر روی این مبلغ نیز 30 درصد تخفیف اعمال می‌شود. پس از این تخفیف‌ها 50 درصد کل به صورت نقد و الباقی به صورت اقساط 5 ساله از مالکان دریافت خواهد شد.

بر اساس اعلام مسئولان شرکت عمران پردیس هر مبلغی که در ملکی کردن عرصه از مالکان دریافت شود عین آن در آبادانی و تکمیل مسکن مهر استفاده خواهد شد.

اخیرا با در نظر گرفتن بسته مشارکتی 33 هزار و 200 میلیارد تومانی برای تکمیل و اتمام مسکن مهر و همچنین 2 هزار و 584 میلیارد تومانی که در انتهای سال 96 برای اتمام مسکن مهر اعلام شد که با این شرایط امروز کشور چند درصدی افزایش خواهد داشت که حداکثر به 5 هزار میلیارد می‌رسد می‌توان امیدوار بود هر چه سریعتر پرونده بزرگترین پروژه مسکن مهر کشور در شهرستان پردیس بسته شود.

شرکت عمران پردیس به دلیل اهمال برخی پیمانکاران فاز ۸ به برخی از آنان تذکر داده و اعلام کرده پروژه را به خوشنامان تحویل می‌دهد ضمن اینکه ظرف چند روز پیمانکار دولتی جایگزین و کار متقاضیان با همان قیمت قبلی انجام می‌شود.

در حال حاضر 41 هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری داریم که دستگاه‌های حاکمیتی به کمک بخش خصوصی بیایند به زودی تحویل واحدهای باقی مانده انجام خواهد شد.

ارزش افزوده مسکن مهر پردیس با اجرای عملیات احداث مترو به مسافت 24.5 کیلومتر در حال حاضر با عقد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا مقدمات کار انجام و تجهیزات در حال ارسال به منطقه است و اگر شورای عالی ترافیک تهران و ردیف بودجه برای این‌طرح بزرگ در نظر گرفته شود می‌توان از پردیس در شرق تهران تا مهرشهر کرج یعنی استانی دیگر را با مترو سفر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین