کد خبر: ۵۴۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

آلمان: برای حفظ برجام با شرکای اروپایی خود همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان مل به نیویورک رفته است بر لزوم تعهد آشکار به برجام تاکید کرده و گفت: برای حفظ این توافق به راهکاری ملموس و واقعی نیاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل "، "هایکو ماس" ، وزیر امور خارجه آلمان پس از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که تعهد آشکار به توافق هسته‌ای با ایران برای او تا چه اندازه اهمیت دارد. به گفته وی یک استراتژی که تنها بر فشار حدکثری تاکید دارد جواب نمی دهد.

ماس همچنین تاکید کرد که اگر جبهه ها سخت شود هیچ چیز را بهتر و ساده تر نمی کند بلکه مسئله را خطرناک تر و دشوار تر می سازد. این رویکرد منجر به چالش سکوت و بی زبانی می شود و خطر تشدید تنش منطقه‌ای را به دنبال دارد.

وی ضمن استقبال از اظهارات اخیر موگرینی درباره لزوم حفظ برجام همچنین گفت: برجام امنیت اروپا و منطقه را تضمین می کند. برای حفظ این توافق ما به راه حل های ملموس و واقعی نیاز داریم و در این راستا با شرکای اروپایی خود همکاری می کنیم.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان همچنین قبل از اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تقویت این نهاد بین المللی شده و تاکید کرد که ما در یک دورانی زندگی می کنیم که به نظم بین المللی بیشتر، اطمینان بیشتر و اعتماد بیشتر به قوانین مشترک بین المللی نیاز داریم.

وی که در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت همچنین تصریح کرد که سازمان ملل همان اندازه قدرتمند، منصف وموثر است که اعضای آن هستند. آلمان می خواهد در راستای تقویت سازمان ملل متحد کار کند.

برای آلمان مجمع عمومی سازمان ملل امسال با شرکت 193 عضو از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که عضویت دو ساله در شورای امنیت سازمان ملل از اول ژانویه در انتظار آلمان است. این سازمان مهم دارای پنج عضو دائمی است و ده کرسی آن متغیر است.

"هایکو ماس" تاکید کرد که آلمان می خواهد این عضویت خود در شورای امنیت را اروپایی شکل دهد و در جلوگیری از اختلافات نقش ویژه ای را ایفا کند. به گفته وی ما تازه زمانی برای برخورد با بحران وارد عمل می شویم که آن بحران کاملا به جریان افتاده است. این دیگر خیلی دیر است و راه حل بحران را طولانی و دشوار می کند.

ماس از موضوعات مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد به مسئله سلامت، حقوق بشر، حمایت از آبّ و هوا و نقش زنان در سیاست امنیتی اشاره کرد.
تسنیم 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین