کد خبر: ۵۴۷۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

موسوی لارگانی: دولت با تدبیری جلوی نوسانات قیمت‌ها را بگیرد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آمار اعلامی درخصوص شاخص‌های اقتصادی را با آنچه مردم در سفره‌هایشان احساس می‌کنند متفاوت خواند و گفت که این آمار اعلامی برای عامه مردم قابل قبول نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: شرایط معیشتی و اقتصادی مردم شرایط دشواری است و علی‌رغم اینکه ما در برخی کالاها تورم بالایی را شاهد هستیم هنوز هم نرخ تورم اعلامی، نرخ دیگری است. در حالی که همان زمانی که تورم کاهش یافته بود هم نرخ تورم آن چیزی نبود که اعلام می‌شد.

وی اضافه کرد:اکثر مردم به آنچه در سفره‌هایشان است نگاه می‌کنند که قیمتش با قبل اصلا قابل مقایسه نیست. مثلا یک قلم رب گوجه فرنگی افزایش بالایی پیدا کرده است و قیمت گوجه فرنگی هم نسبت به یک ماه قبل افزایش چشمگیری داشته است. به کسی که تنها می‌توانسته دو تخم مرغ بگیرد و با یک گوجه املت درست کند نمی‌شود گفت تورم 12 درصد است.

موسوی لارگانی ادامه داد: به نظر من نرخ اعلامی خلاف‌گویی است و آمارهایی که ارائه می‌شود باید اصلاح شود. در حال حاضر میانگین قیمت 350 قلم کالا محاسبه و نرخ تورم بر اساس آن تعیین می‌شود. در حالی که اغلب مردم در تمام عمرشان با این 350 قلم سروکاری ندارند و نمی‌توانند به آن فکر کنند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: در حال حاضر آمار بیکاری 12 درصد عنوان می‌شود اما واقعیت این نیست. می‌گویند کسی که هفته‌ای یک ساعت مشغول به کار است شاغل محسوب می‌شود اما آیا یک کارگر ساختمانی روزمزد می‌تواند با یک ساعت کار در هفته معیشتش را بگذراند. بنابراین به نظر می‌رسد آمارها بر اساس شاخص‌هایی است که برای عامه مردم قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یک سری گرانی‌ها و مشکلات به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد و ربطی به خارج از کشور ندارد. این در  حالی است که هنوز تشدید تحریم‌ها اتفاق نیفتاده است لذا امیدواریم دولت تدبیری کند تا جلوی این نوسانات گرفته شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین