کد خبر: ۵۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

دلار وارد کانال 18 هزار تومانی شد/ یورور 20 هزار تومان

هم اکنون نیز در بازار دلالان با فاصله گرفتن از نرخ درج شده در تابلوی صرافان به سمت 18 هزار تومان در حال حرکت است.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس مشاهدات نرخ هر دلار امریکا با عبور از مرز 17 هزار تومان در بازار دلالان درتا سقف 17 هزار و پنصد تومان نیز معامله می‌شود. همچنین نرخ هر یورو در این بازار در محدوده 20 هزار تومان تا 20 هزار و پانصد تومان خریدوفروش می‌شود.

نرخ ارز در روند افزایشی خود به سرعت در حال تاختن است و به نوعی در عرض یک روز با تغییر کانال قیمت خود این مسیر را ادامه می‌دهد،. به طوری که نرخ هر دلار امریکا در عرض یک روز از کانال 16 هزار تومان وارد کانال 17 هزار تومان شد و هم اکنون نیز در بازار دلالان با فاصله گرفتن از نرخ درج شده در تابلوی صرافان به سمت 18 هزار تومان در حال حرکت است.

منشاء و دلیل این افزایش نرخ ارز هرچه باشد، تاثیر بالایی در شکل‌دهی انتظارات تومی آحاد جامعه دارد و از سویی سیاست‌گذاری را بسیار مشکل می‌کند.

برای نمونه با فاصله گرفتن نرخ ارز بویژه دلار و یورو در بازار آزاد و بازار ثانویه ترغیب صادرکنندگان عمده و دارندگان ارز به تزریق در سامانه نیما کاهش می‌یابد و این مساله می‌تواند منجر به نابودی بازار ثانویه شود.

همچنین افزایش نرخ‌ها موجب تشویق دارندگان ارز خانگی به فروش آن در بازار آزاد شده موضوعی که به روشنی قابل مشاهده است به طوری که خریدوفروش ارز در بازار نسبت به روزهای دیگر افزایش یافته بود.

براساس مشاهدا،ت نرخ هر دلار امریکا با عبور از مرز 17 هزار تومان در بازار دلالان رتا سقف 17 هزار و پانصد تومان نیز معامله می‌شود.

همچنین نرخ هر یورو در این بازار در محدوده 20 هزار تومان تا 20 هزار و پانصد تومان خریدوفروش می‌شود.

نرخ انواع ارزهای پرتقاضا درج شده در تابلوی صرافی‌ها به شرح زیر است:


ارزنرخ خریدنرخ فروش
دلار امریکا1690017000
یورو1995020150
پوند انگلیس1950019600
لیر ترکیه26002810
درهم امارات41004300
دلار کانادا1320013350


همچنین در بازار سکه نیز این فضا به نوعی حاکم بود و دلیل آن نیز همبستگی بالای نرخ سکه و طلا با نرخ دلار است.

از همین روی قیمت هر قطعه سکه تمام با تصویر امام(ره) با فتح قله 5 میلیون تومان شوکه تازه‌ای به بازار وارد کرد. همچنین نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 4 میلیون‌وهشتصد هزار تومان، نرخ هر قطعه سکه نیم بهار 2 میلیون‌وچهارصد تومان و نرخ هر قطعه سکه ربع بهار یک میلیون‌وسیصد هزار تومان است


منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین