کد خبر: ۵۴۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

منتجب‌نیا: انشعاب از اعتماد ملی قطعی شد

امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که امکان تعقیب‌ آن اهداف اخلاقی و اندیشه راهبردی‌ در حزب اعتماد ملی وجود ندارد و باید تشکیلاتی جدید راه‌اندازی کنیم تا متولی همان فکر و اندیشه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
اولین نشست شورای عمومی حزب منشعب از اعتماد ملی با شعار «راه نو، اعتمادی دوباره» دوشنبه‌شب به ریاست رسول منتجب‌نیا برگزار شد. وی در این نشست تاکید کرد که حزب جدید، حزب منتجب‌نیا نخواهد بود.

رسول منتجب‌نیا در ابتدای این جلسه که برخی چهره‌های شاخص حزب اعتماد ملی در آن حضور داشتند با اشاره به نقش و اهداف مهدی کروبی از تاسیس حزب اعتماد ملی تصریح کرد: ما همیشه حرمت آقای کروبی را حفظ کرده‌ایم‌ و می‌کنیم و زمانی که ان‌شاءالله رفع حصر شود و ایشان در جریان حقایقی‌ قرار بگیرند که از ایشان مکتوم داشته‌اند، خواهید دید که آقای کروبی شما را فرزندان حقیقی خودش می‌داند.

وی با تاکید بر این‌که باید در حزب جدید اخلاق سرلوحه کار ما باشد، گفت: هدف ما از تاسیس حزب اعتماد ملی حاکمیت اخلاق‌ در مناسبات حزبی‌ و سیاسی‌ و تحکیم‌ یک فکر و اندیشه راهبردی در جریان اصلاحات و کشور بود. تمام تلاش ما هم در این سال‌ها این بود که به اخلاق‌ حزبی و این تفکر آسیبی نرسد، اما متاسفانه امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که امکان تعقیب‌ آن اهداف اخلاقی و اندیشه راهبردی‌ در حزب اعتماد ملی وجود ندارد و باید تشکیلاتی جدید راه‌اندازی کنیم تا متولی همان فکر و اندیشه باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: ما خود را اصلاح‌طلبانی اصیل، مدافع مردم، حامی آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام و البته منتقد وضع موجود می‌دانیم و همه تلاش خود را برای اصلاحات واقعی، کارآمد و شجاعانه به‌کار خواهیم بست و برای همه احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب و حتی مخالفان جریان اصلاحات‌ احترام قائلیم، اما در عرصه سیاست، اهل مریدی و مرادی نیستم و مطیع کورکورانه هیچ محفل و کسی نمی‌شویم؛ زیرا هویت مستقل و بنیان فکری مستحکم و به‌روز و قابل دفاع داریم.

منتجب‌نیا همچنین درباره لزوم تشکیل حزب جدید ، بیان کرد: در تمام این سال‌ها ما در حزب، حامی اندیشه‌ آقای کروبی و تفکر اعتماد ملی بودیم و وقتی دیدیم که‌ دیگر در حزب اعتماد ملی آن تفکر و منش سابق وجود ندارد، به پیشنهاد و اصرار دوستان صادق از سراسر کشور بر آن شدیم که حزبی جدید تاسیس کنیم؛ حزبی با همه اصول و معیارهای تحزب که از صفر تا صد مسایل آن مبتنی بر قانون، مرامنامه و اساسنامه حزب و تبعیت از خرد جمعی و رای اکثریت باشد و در آن مطلقا فردمحوری و مریدی و مرادی‌ وجود نداشته باشد، اما متاسفانه در برخی از رسانه‌ها نکته‌ای را دیدم که خیلی ناراحت شدم و آن نکته این بود که برخی خبر از تاسیس «حزب منتجب‌نیا» داده بودند.

وی با رد هرگونه فردمحوری در عرصه تحزب گفت: اگر بناست کار حزبی و تشکیلاتی کنیم دیگر فردگرایی مفهومی ندارد، بنابراین اگر حزبی تشکیل شود، متعلق به همه شماست. حزب جدید چه در فرایند تاسیس که شامل تعیین هیات موسس، تدوین مرامنامه و مانیفست و نقشه راه و اساسنامه و چه در فرایند مدیریت تا تشکیل کنگره بزرگ حزب و پس‌ از آن کاملا دموکراتیک و بر پایه خرد جمعی حرکت خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در باره‌ اقداماتی که در حزب در حال تاسیس انجام شده است گفت: تاکنون دو جلسه بزرگ هم‌اندیشی و جلسات متعدد کمیته ۷ نفره منتخب هیات موسس برای پیشبرد امور حزب جدید تشکیل و بیش از ۳۰ نام هم برای حزب‌ از سراسر کشور به این کمیته ارسال و در خصوص محورهای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت حزب هم پیشنهادات ارزشمندی ارسال شده است. برای مدیریت جمعی تا کنگره اول هم سازوکار مناسبی با عنوان «شورای عمومی حزب در حال تاسیس» طراحی شده است که شامل کمیسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی و فکری می‌باشد؛ اهم آن‌ها کمیسیون‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، رسانه و ارتباطات مردمی، امور استان‌ها، مرامنامه، اساسنامه، تشکیلات و امور اداری است.

منتجب‌نیا در پایان اظهار کرد: خبر تشکیل حزب جدید با استقبال خوب فعالین اصیل اصلاح طلب و برخی از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی همراه شده است ولی حزب جدید توجه ویژه و خاصی به جوانان فهیم و آینده‌ساز و تشکیلاتی و بانوان شجاع و خوش‌فکر دارد به‌نحوی که هم در هیات‌موسس و هم در مدیریت کمیسیون‌های شورای عمومی به‌نحو شایسته از حضورشان بهره خواهیم برد.

110 عضو اعتمادملی نیز امروز با صدور نامه‌ای به مهدی کروبی دبیرکل این حزب، از عضویت در اعتماد ملی استعفا دادند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین