کد خبر: ۵۴۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

سفیر آمریکا در کویت: تحریم‌ها رفتار ایران را تغییر می‌دهد

سفیر آمریکا در کویت مدعی شد که تحریم‌های کشورش علیه ایران می‌تواند دلیلی برای تغییر رفتار و مواضع ایران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
لورنس سیلورمن، سفیر آمریکا در کویت در حاشیه مراسمی که سفارت آمریکا در کویت برگزار کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: تحریم‌ها می‌تواند دلیل و انگیزه‌ای برای تغییر رفتار، فعالیت‌ها و مواضع ایران که منطقه را تهدید می‌کند، باشد.

به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز، وی مدعی شد که توافق هسته‌ای باید بندهای دیگری در رابطه با برنامه موشکی ایران و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را شامل شود.

وی افزود: آمریکا به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه به گفت‌وگو و مشورت‌های خود با هم پیمانان اروپائی‌اش ادامه می‌دهد.

سفیر آمریکا در کویت در رابطه با تاثیر حمله تروریستی اهواز بر امنیت منطقه گفت: وزیر خارجه آمریکا به وضوح موضع این کشور در رابطه با این حادثه اسف بار را اعلام کرد و واشنگتن تمام عملیات تروریستی در هرجای جهان را محکوم می کند.

این دیپلمات آمریکایی درحالی خواستار افزودن برنامه موشکی به بندهای توافق هسته ای است که سرتیپ حسین دهقان، مشاور رهبری در امور صنایع دفاعی پیش از این اعلام کرد: توان موشکی ما قابل مذاکره نیست زیرا این مساله مساله بودن یا نبودن است، مساله موشکی مساله هیبت، شرف، استقلال و اعتماد ملی است که درمورد آن نمی توان گفت‌وگو کرد. اگر آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که در رابطه با این موضوع می توانند با ما مذاکره کنند بسیار خوشبین هستند و حساب و کتاب آنها اشتباه است، بنابراین تحت هیچ شرایطی در رابطه با سامانه موشکی مذاکره نخواهیم کرد.ما در مدت بسیار کوتاهی توان گسترش موشک های خود را داریم ، با توجه به تهدیدات کنونی توان موشکی ما برای مقابله کافی است، اما در صورت تغییر یافتن تهدیدات و نیاز پیدا کردن به پاسخ به آنها هیچ مانعی برای افزایش برد موشک هایمان وجود نخواهد داشت.

سفیر آمریکا درحالی مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه است که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و حضور ایران در برخی کشورها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشورها است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین