کد خبر: ۵۴۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

آیت‌الله مکارم شیرازی: هرگونه اختلاف و کشمکش به صلاح حوزه نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه‌ها، گروه‌های مختلف و اساتید باید با هم متحد باشند، چراکه هرگونه اختلاف و کشمکش به صلاح حوزه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 این مرجع تقلید صبح امروز (پنج‌شنبه ۵ مهرماه) در گردهمایی مراکز و مدارس تحت اشراف که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های مختلف علمی و پژوهشی صورت گرفته در بخش‌های مختلف عنوان کرد: خوشبختانه این مرکز به کانون مهم علمی در حوزه تبدیل شده است. روزی که این مدرسه تاسیس شد، باور نمی‌کردیم با این سرعت و در این مدت کوتاه به نقطه کنونی برسیم، این نشانه توجه ویژه حضرت ولی عصر(عج) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی،وی افزود: برخی از این مراکز و مدارس در حوزه برترین و برخی دیگر نیز جزء برترین‌ها هستند، بنده به سهم خودم از تمام کسانی که در این برنامه‌ها چه به صورت استاد، چه به صورت مشاور و چه به صورت راهنما و طلبه فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

این مرجع تقلید گفت: وقتی گزارش‌ها را می‌شنویم و ثمرات و دستاوردها را مشاهده می‌کنیم خدا را شکر می‌کنیم؛ به کوری چشم همه آنهایی که حوزه‌ها را مذمت کرده‌اند می‌بینیم که چقدر حوزه‌های ما بالنده و پربار است و امیدواریم به نقطه بهتر از این نیز برسد.

وی در ادامه با استناد به حدیثی، از علم به عنوان جاده بهشت و از جهل به عنوان جاده دوزخ یاد کرد و خطاب به طلاب و فضلای حاضر در جلسه گفت: قدر امکانات و فضایی را که فراهم شده بدانید، خوب درس بخوانید و با تمام وجود دین خود را به اسلام ادا کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: در سابق وضعیت حوزه به شکل کنونی نبود، به لحاظ امکانات طلاب در مضیقه و سختی بودند، خوشبختانه امروز زمینه‌های لازم برای تحصیل طلاب فراهم است. امروز قم به مرکز بزرگ علمی تبدیل شده و نباید فرصت‌سوزی کنیم.

این مرجع جهان تشیع بر اهمیت عمل به علم تاکید و با اشاره به روایتی تصریح کرد: در روایت داریم عالمی که تعلیم بدهد اما خودش عمل نکند مثل چراغی است که روشنایی می‌دهد اما خودش می‌سوزد؛ لذا شما عزیزان تلاش کنید به آنچه می‌دانید عمل کنید و نمونه‌ای از اخلاق اسلامی باشید.

وی علت دشمنی‌ها با حوزه و روحانیت را دریافت ضربات سنگین از ناحیه علما و مرجعیت دانست و گفت: در شرایط کنونی که هجمه‌ها به حوزه‌ها و روحانیت زیاد شده، باید کاری کنیم که روز به روز قدرت و قوت حوزه بیشتر شود.

این مفسر قرآن افزود: باید با برخورد خوب، عمل به وظایف، نظم در امور و تواضع و فروتنی در برابر مردم، جامعه را به سمت دین و ارزش‌ها دعوت کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی همدردی با مردم و نقد سازنده نسبت به شرایط کنونی را رسالت دیگر روحانیت دانست و اظهار کرد: امروز مردم ما گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی زیادی دارند، مشکل گرانی و اقتصادی غوغا می‌کند، مردم بویژه اقشار آسیب‌پذیر تحت فشار شدید هستند؛ در چنین شرایطی باید مسؤولان به فکر مردم باشند و برای حل مشکلات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین