کد خبر: ۵۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
معاون فرهنگی دانشگاه خبر داد

تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان بازداشتی در دادگاه تجدیدنظر

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تبرئه بیش از70 درصد دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: وضعیت چند دانشجوی باقی‌مانده نیز آذرماه جاری مشخص خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مجید سرسنگی ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران پرداخت و افزود: همان‌طور که قبلا نیز اعلام شده است دادگاه تجدیدنظر بسیاری از دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه سال 1396 تا پایان شهریورماه برگزار شده و تنها شش نفر از این دانشجویان هنوز بر احکام بدوی هستند و به دادگاه تجدیدنظر نرفته‌اند.

وی در ادامه از تبرئه بیش از 70 درصد دانشجویان دانشگاه تهران نیز در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: خوشبختانه حدود 25 نفراز دانشجویان در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شدند و یا احکام تعلیقی و سبکی را دریافت نموده‌اند و امیدوار هستیم سایر دانشجویان باقی‌مانده نیز به همین صورت بتوانند در دادگاه تجدیدنظر تبرئه و یا احکام سبک دریافت کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که هیچ دانشجوی بازداشتی این دانشگاه مشکلی برای ثبت‌نام و حضور در کلاس درس نداشته، اظهار کرد: خوشبختانه تمامی دانشجویانی که با مشکل امنیتی مواجه بودند چه کسانی که دادگاه تجدیدنظر رفتند و یا کسانی که هنوز در دادگاه بدوی هستند منعی برای حضور در کلاس درس و دانشگاه ندارند و همه این دانشجویان می‌توانند طبق روال عادی ثبت نام و سرکلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد دادگاه تجدیدنظر چند دانشجوی باقی‌مانده نیز آذرماه امسال برگزار می‌شود و امیدوار هستیم مسئولان قوه قضاییه همان‌طور که نهایت مساعدت و همراهی را با دانشجویان دیگر داشتند در خصوص آنها نیز این همراهی لازم را داشته باشند. ضمن این‌که نباید تلاش‌های رییس دانشگاه تهران، وزیر علوم، مسئولان قوه قضاییه و سایر نهادهای امنیتی را در به حداقل رساندن به آسیب به دانشجویان نادیده گرفت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین