کد خبر: ۵۴۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
با تکرار ادعاهای واهی و بی‌اساس خود

نتانیاهو: آژانس از نزدیک انبار تهران را بررسی کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای مضحک خود مبنی بر وجود یک انبار ذخیره تجهیزات و مواد هسته‌ای در تهران، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا از نزدیک این انبار ادعایی را بررسی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با تکرار ادعای بی‌اساس و نخ‌نمای خود مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه، دلیل حملات غیرقانونی رژیم متبوعش به خاک سوریه را دفاع از خود عنوان کرد و گفت: وقتی ایران ۳۰ موشک به سمت ما شلیک کرد، مردم انتظار دارند که ما بنشینیم و نگاه کنیم؟ به‌طور قطع اقدام خواهیم کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل، در گفتگویی تلویزیونی با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته است بازرسان خود را به تهران بفرستد تا از نزدیک انبار تجهیزات اتمی مخفی ایران را بررسی کنند.

نتانیاهو در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ادعای اخیرش در مجمع عمومی که گفته بود یک انبار ذخیره تجهیزات و مواد هسته‌ای در تهران وجود دارد، مدعی شد: آنها یک انبار بزرگ برای ذخیره کردن مواد و تجهیزات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی‌شان دارند. ما از زمانی که آرشیو اطلاعات اتمی ایران را کشف کرده‌ایم، آن‌ها (ایرانی‌ها) تلاش کرده‌اند تا انبار تجهیزات اتمی خود را پاکسازی کنند. ماه گذشته آن‌ها ۱۵ کیلوگرم ماده رادیو اکتیو را از آن محل خارج کردند و در تهران پخش کردند. من به ساکنان تهران که در خطر هستند گفتم که چنین چیزهایی را دارند مثل پنکیک می‌فروشند.

نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز پنج‌شنبه ۲۷ سپتامبر در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی با نشان دادن عکس‌هایی مدعی شد که ایران یک انبار سری هسته‌ای در تهران برای اهداف تسلیحاتی خود دارد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: ما نهاد اطلاعاتی آمریکا و شماری دیگر از نهادهای اطلاعاتی را پیشتر در جریان این انبار اتمی جدید گذاشتیم و همینطور ۶ هفته پیش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم آن‌را اطلاع دادیم. به نظرم ساده‌ترین راه این است که آژانس به آن‌جا برود. بازرسانش را به آن‌جا بفرستد. یادتان هست در برجام قول دادند که بازرسی؛ هرموقع، هرجا انجام شود؟

نتانیاهو همچنین گفت: پیشنهاد من ساده است: هم آنجا و همین الان. ایرانی‌ها خودشان دارند آنجا می‌روند. دیدید آن‌ها را؟ جوان‌های ایرانی می‌روند به آن انبار مخفی در تهران که حالا دیگر مخفی نیست جلویش همان عکسی را می‌گیرند که من در سازمان ملل نشان دادم. بازرسان را بفرستید.

عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران در رد ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود یک انبار تجهیزات اتمی مخفی در تهران گفته بود که حدس می‌زند عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشته‌اند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعا گفت که آخرین تلاش نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل که تصاویری از وجود یک انبار تسلیحات هسته‌ای در ایران را به نمایش گذاشت، به منظور پنهان کردن زرادخانه هسته‌ای این رژیم بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: آژانس درباره ادعاهای قبلی نتانیاهو نیز تحقیق کرده است و این ادعاها رد شده است. به نظر می رسد نتانیاهو تنها برای یافتن یک سرپوش در تلاش است. این غیر منطقی و بی معنی است.

ظریف خاطرنشان کرد: اگر به خاطر داشته باشید نتانیاهو چند هفته پیش در کنار تاسیسات هسته‌ای دیمونا که یک تاسیسات ساخت بمب اتمی است ایران را به نابودی تهدید کرد و اکنون مدعی است که ایران آنها را به نابودی تهدید کرده است. این اتهامات بی پایه و اساس است. این ادعای جدید نتانیاهو اشتباه و بی پایه و اساس است، همان‌طور که ادعاهای قبلی وی بی اساس بوده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مجری سی‌ان‌ان درباره عدم تمایل مقامات آمریکا به سیاست تغییر نظام در ایران و نظرش در این‌باره، بازهم به تکرار ادعاهایش مبنی تلاش ایران برای توسعه نفوذ خود در منطقه پرداخت و گفت: فکر نمی‌کنم اگر چنین اتفاقی بیفتد کسی اشکی بریزد. اما اولین چیزی که ما می‌خواهیم ببینیم این است که این کمپین وحشت‌پراکنی (توسط ایران) در جهان متوقف شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای باز هم مدعی شد که این توافق منجر به برقراری صلح نشده است و راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نکرده و در ازاء به ایران پول برای توسعه طلبی‌هایش در منطقه داده است.

نتانیاهو در ادامه ادعاهایش، بدون اشاره به حقیقت پشت پرده سیاست‌های آمریکا در منطقه تحت رهبری صهیونیست‌ها که همواره به بی‌ثباتی در خاورمیانه انجامیده است، ایران را خطری برای منطقه و مردم این کشور توصیف کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین