کد خبر: ۵۴۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

بررسی جاذبه‌های محبوب گردشگری با "سفر با تو"

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت سفر باتو در زمینه ثبت تورهای آژانسهای گردشگری فعالیت می کند و جایگاه مناسبی در این زمینه در جستجوهای گوگل دارد. در ادامه می توانید مطلبی که توسط اینس ایت در زمینه جاذبه های گردشگری مقاصد محبوب مسافران تهیه شده است را بخوانید.

جاذبه های گردشگری تایلند

کشور تایلند برای آشنایان و دوستداران سفر و گردشگری، نیاز به معرفی ندارد زیرا به راحتی می توان نامش را میان ۱۰ کشور برتر در پذیرش گردشگر یافت. اما بانکوک، پایتخت این کشور به تنهایی با داشتن بالغ بر ۲۱ میلیون گردشگر، با اختلاف خوبی نسبت به دیگر شهرها، عنوان پربازدیدترین شهر جهان را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد. شهری که ۲۱ میلیون نفر از فرهنگ ها و سلیقه های گوناگون را به سوی خود جذب کرده است، قطعا جذابیت های فراوانی برای عرضه کردن دارد.

کاخ بزرگ

در سال ۱۷۸۲ میلادی، به دستور شاه رامای اول در مرکز شهر بانکوک، قصری مجلل با نام کاخ بزرگ (Grand Palace) ساخته شد تا اقامتگاهی باشد درخور شاهان تایلند. وی که به تازگی به پادشاهی رسیده بود، قصد داشت تا مرکز حکمرانی مخصوص به خود را در شهر بانکوک راه اندازی کند. تا سال ۱۹۲۵ حکمرانان تایلندی در کاخ بزرگ سکنی داشتند اما پس از آن از این کاخ صرفا برای برگزاری مراسم رسمی خاندان سلطنتی استفاده می شود که در سفر با تور تایلند گردشگران معمولا از این مکان دیدن می کنند.

کاخ بزرگ تنها یک قصر نیست، بلکه مجموعه ای است از کاخ ها، عمارات و باغ های متعدد. یکی از مشهورترین قطعات مجموعه ی مذکور، وات پرا کائو (Wat Phra Kaew) یا معبد بودای زمردین می باشد که مقدس ترین معبد بودایی در شهر بانکوک به شمار می رود. اگر قصد دارید در خلال بازدید از کاخ بزرگ، به دیدار معبد بودا هم بروید باید لباسی مناسب و کمی پوشیده به تن داشته باشید.

بازار آخر هفته چتاکا

بازار محلی چتاکا (Chatuchak) بزرگ ترین بازار روباز شهر بانکوک و کشور تایلند می باشد که به ۲۷ بخش تقسیم شده و از سال ۱۹۴۲ تا به الان برپا بوده است. در تمام این ۲۷ قسمت، ۹ محصول ارائه می شوند که عبارت اند از کتاب، تزئینات خانگی، مبلمان، غذا، نوشیدنی، حیوانات خانگی، سرامیک، عتیقه جات و گیاهان گوناگون.

شلوغی و هرج و مرج این بازار در روزهای تعطیل و البته محصولات و صنایع دستی جالبی که در آن به فروش می رسند، ممکن است یک روز کامل از سفر شما را به خود اختصاص دهد. اما متاسفانه عمده ترین مبادلات حیوانات وحشی و کمیاب نیز در همین بازار صورت می گیرند و مخالفت ها با این امر غیر قانونی تا کنون کار به جایی نبرده است.

در بازدیدتان میان بازار چتاکا، در صورت تمایل می توانید نگاهی هم به برج ساعت، که در طول سالیان یکی از شاخصه های این بازار بوده و هست، بیاندازید.

 جاذبه های گردشگری مالزی

کوالالامپور پایتخت مالزی به حق تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است. تنوع و گوناگونی فریبنده معماری کوالالامپور محصول دوران‌های‌ توسعه ناگهانی آن است؛ ساختمان‌های برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا‌های بزرگ و بلندپروازی چون برج‌های دوقلوی پتروناس. به این معجون، فستیوال‌های پرهیاهوی شهر و بازار‌های خیابانی را اضافه کنید تا شهری باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بیشترین لذت در این شهر را می‌توان در پرسه در خیابان‌ها، مراکز و بازار‌های خرید و در رستوران‌ها یافت. پیش از سفر با تور مالزی حتما ادامه مطلب را بخوانید.

برج‌های دوقلوی پتروناس

بدون شک یکی‌ از  جاذبه های دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

غار میمونها

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهرکوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

جاذبه های گردشگری دبی

بیشتر گردشگران علاوه بر خرید بیشتر با تور دبی به خاطر دیدنی ها و تنوع بسیار زیاد مراکز تفریحی بسیار جذاب به این کشور سفر می کنند برای مثال : سالن های اسکی سرپوشیده ، پارک های آبی متنوع و بزرگ ، آسمان خراش ها ، رستوران های معروف و شهر بازی های محصور کننده و مراکز خرید که با طراحی های بی نظیر سفر بسیار شاد و هیجان انگیزی برای مسافران و گردشگران تور دبی فراهم کرده است.

برج خلیفه  

 برج خلیفه برجسته ترین ساختمان دبی می باشد که با 829 متر بلندترین ساختمان جهان محسوب می شود ، برای بسیاری از گردشگران رفتن به این برج و مشاهده 360 درجه دبی در طبقه 124 بسیار جذاب می باشد و چشم انداز شهر در این ارتفاع بسیار شگفت انگیز است و نکته مهم این است که برج خلیفه در سال 2010 افتتاح گردید .این مکان برای عکاسان و گردشگران که می خواهند منظره زیبایی از دبی در شب مشاهده نمایند بسیار مناسب می باشد.

آب نمای دبی

سالهاست در اکثر نقاط جهان شاهد آب نماهای گوناگون با نمایی از زیبایی که با رقصاندن آب همراه با نور های متفاوت شاهد بوده ایم .ساختنش حدود 218 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که روبروی برج معروف خلیفه و مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد که شما عزیزان در تور دبی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

آب نما از 5 دایره در 25 رنگ گوناگون زیبایی ان را دو چندان کرده و این سازه تا حدود 152 متر آب را به بالا پرتاب می کند و این خود یک طراحی عالی و منحصر به فرد می باشد و موردی که این آب نما را از سایر آب نماها متمایز کرده است موسیقی این آب نما است که در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات آب به همراه یک موسیقی خاطره انگیز و دلچسب دنیای احساسات را در شما برانگیخته می کند .

دیدنی های کیش

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین های جزیره جنگل کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.  اطلاعات بیشتر در مورد تور کیش در سایت سفر باتو موجود است.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت 2 هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند. 

خانه بومیان

یکی از جاهای دیدنی کیش خانه بومیان کیش است که به موزه تبدیل شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش بوده است، این منزل پس از موافقت صاحب آن و گرفتن مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین سال 1393 با هدف اشتغالزایی، مشارکت بومیان در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش، خانه بومیان به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. تمامی اتاق ها و فضاهای خانه با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شد و سبک زندگی بومیان کیش در 80 سال پیش بازسازی شده است.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست 16 جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به 437 متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و.... که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید برای دیدن فایل کامل اسکله تفریحی کیش کلیک کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین