کد خبر: ۵۴۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۲۳:۳۳
عربستان آمریکا را تهدید کرده است

دلارهای سعودی برای سنی‌های عراق

آفتاب‌‌نیوز : بنا به گزارشی که در شماره روز چهارشنبه نیویورک تایمز منتشر شده است پادشاه عربستان این موضوع را در دیدار اخیر معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده از این کشور رسما به اطلاع وی رسانده ‌است. آنگونه که نیویورک تایمز از قول دیپلمات‌های ناشناس غربی نقل‌ کرده ملک‌عبدالله به دیک چنی تعهد داده است که حکومت عربستان در شرایط کنونی به هیچ روی در اوضاع داخلی عراق دخالت نکند،«ولی قول نمی‌دهد در صورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق به این تعهد وفادار بماند».

در گزارش نیویورک تایمز همچنین آمده است که دولت عربستان ناخوشنودی خود را از گفتگوی مستقیم تهران و واشنگتن به شکلی که باعث حضور بیشتر آمریکا در عراق شود ابراز کرده‌است. این امر می‌تواند تا‌حد زیادی ابتکارعمل را از دولت پرزیدنت بوش برای عمل به توصیه‌های گزارش بیکر-همیلتون و حل بنیادین مسائل عراق بگیرد.

خبرگزاری‌های غربی هفته گذشته گزارشی را منتشر کردند که بر مبنای آن شهروندان عادی عربستان سعودی برای کمک به گروههای مسلح سنی در عراق ماهانه دهها میلیون دلار پول به آن کشور می‌فرستند، ولی حتی مقامات عراقی نیز این نکته را پذیرفته بودند که نهادهای مذهبی غیررسمی و نه دولت عربستان پشت سر این جریان انتقال وجوه قرار دارد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین