کد خبر: ۵۴۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
یک کارشناس اقتصادی:

عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عوامل داخلی است

یک استاد علوم اقتصادی با بیان این‌که علت مشکلات اقتصادی کشور عمدتاً عوامل داخلی است، گفت: نبود اطمینان به آینده باعث تشدید مشکلات اقتصادی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر «مجتبی برزگر» عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با بیان این‌که سیاست‌های اقتصادی کشور برگرفته از اروپا و آمریکاست، در ادامه اظهار کرد: مشکلی در سیاست‌های اقتصادی کشور نیست اما اقتصاد، علمی اجتماعی است و ریشه در افکار مردم دارد و اعتمادسازی دولت در این‌باره ضروری است تا مردم با اطمینان خاطر از آینده با دولت همگام شوند.

وی با بیان این‌که در مشکلات اقتصادی کشور بیشتر عوامل داخلی دخیل هستند، افزود: با توجه به این‌که در همه کشورها با افزایش قیمت، تقاضا کاهش می‌یابد اما در وضعیت موجود با توجه به نبود اطمینان به آینده این اتفاق نیفتاد و با افزایش قیمت تقاضا نیز افزایش یافت.

این کارشناس اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: شنیدن خبر فسادها و اختلاس‌های مسئولان به بی‌اعتمادی مردم به دولت منجر می‌شود که باید با معرفی این افراد به مردم شفاف‌سازی شود تا از به وجود آمدن این اتفاقات جلوگیری شود.

برزگر با تأکید بر این‌که باید مدیریت ریسک تقویت شود، تصریح کرد: اعتماد صددرصدی به یک شخص به بروز چنین مشکلاتی منجر می‌شود از این‌رو مسئولان باید در نظر داشته باشند که حتی برای افراد مورد اعتماد برای مسدود کردن راه‌های فساد باید نظارت مناسب وجود داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور افزود: دولت برای کسب اعتماد مردم باید در چند حوزه‌ که مردم با آن ارتباط بیشتر دارند وارد شوند و با اصلاحات قابل توجه مردم تغییرات را لمس و به سیاست‌های دولت اعتماد کنند.

برزگر در رابطه با عملکرد دولت برای مقابله با مشکلات اقتصادی گفت: ارز باید تک نرخی باشد و ایجاد بازار ثانویه برطرف‌کننده مشکل نیست مردم باید با یک نرخ فعالیت کنند و تک نرخی نبودن ارز باعث ایجاد دوگانگی در اذهان عمومی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته قانون به حدی قوی است که اگر شخصی خلاف قوانین عمل کند حتی در سطح بسیار پائین، عواقب سختی در انتظارش است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، همیشه در هر حوزه‌ای پیشگیری بهتر از درمان است حتی در زمینه اقتصاد که نیازمند جلب اعتماد مردم هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین