کد خبر: ۵۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

اظهارات دری نجف آبادی درباره شوراها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش و جایگاه شوراهای اسلامی در قانون اساسی به خوبی تبیین شده و اگر شوراهای اسلامی از لحاظ قانونگذاری و اختیارات با مشکل مواجه هستند، نیاز است تصحیح نواقص، بخشنامه ها و آیین نامه ها در شورای عالی استان ها انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله دری نجف آبادی در نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی استان که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به تاکید قرآن به جایگاه مهم مشورت افزود: جایگاه و نقش اعضای شوراهای اسلامی باید حفظ و از تجربیات و نقطه نظرات آنان استفاده شود، در کلیه جلسات استان چه در حوزه برنامه ریزی و بودجه، اجتماعی، فرهنگی و ... اعضای شورای اسلامی دعوت و حضور داشته باشند تا با همفکری این اعضا به مناطق حاشیه ای، مباحث محیط زیست، دیپلماسی شهری و غیره توجه ویژه ای شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید بیش از گذشته خود را در میدان عمل تثبیت کنند و از لحاظ شیوه های عمل، برنامه ریزی، سیاستگذاری و سلامت در کارها موفق و مطلوب عمل کنند. شوراها باید روابط دو جانبه سازنده و حکیمانه ای بین مردم و مسئولین ایجاد کنند تا در قالب انسجام و وحدت ملی در برابر مشکلات داخلی و توطئه های دشمنان موفق عمل کنیم‌.

دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت سلامت عملکرد شوراها گفت: پرهیز از هرگونه سیاسی بازی و منفعت طلبی در شوراها ضروری است و مهمتر از همه در کارهای که در حوزه فعالیت آنان نیست، دخالت نکنند.

وی ادامه داد: شوراها قدرت و پتانسیل بسیار عظیمی برای کشور هستند و می توانند برای رفع مشکلات کشور به دولت کمک کنند.

دری نجف آبادی ادامه داد: نیاز است بودجه پایداری برای شهرداری ها و شوراها با کمک دولت در نظر گرفته شود. اگر معاونت هماهنگی شهرداری ها این بودجه پایدار را در اختیار داشته باشند، می توانند بسیاری از مشکلات در حوزه مدیریت شهری را برطرف کنند ولی باید اولویت بندی مناسبی در هزینه ها صورت گیرد.

‌به گزارش ایسنا،‌ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تاکید کرد: تشکیلات گسترده در شهرداری ها یک آسیب جدی است، به جای عریض و طویل کردن این تشکیلات، باید این تشکیلات از لحاظ فکری و اجرایی توسعه یابد و نیروهای کارآمد، دلسوز و وظیفه شناس در شهرداری ها به کار گرفته شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین