کد خبر: ۵۴۹۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳

افزایش افت شنوایی با استفاده از سمعک‌های بی‌کیفیت

وزیر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران با بیان اینکه عده‌ای اقدام به فروش سمعک‌های دست دوم در صفحات اینترنتی می‌کنند، گفت: اغلب این سمعک‌ها از کارایی لازم برخوردار نبوده و باعث افت شنوایی بیمار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید جلیلوند وزیر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان برگزار شد با اشاره به فروش سمعک‌های دست دوم در برخی از سایت‌ها و نرم‌افزارهای اینترنتی توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر می‌بینیم که برخی اقدام به فروش سمعک‌های دست دوم    با قیمت‌هایی بالاتر از سمعک نو در این مکان‌ها می‌کنند. 

وی افزود: استفاده از اینگونه سمعک‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به شنوایی فرد وارد کند و همچنین در مواقعی بیمار برای خرید آنها دو برابر مبلغ سمعک نو هزینه‌ای پرداخت می‌کند و یک برابر آن را باید برای خدمات جانبی صرف کند. 

وزیر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران با بیان اینکه تجویز سمعک در مطب با توجه به میزان کم شنوایی افراد تجویز می‌شود گفت: عمده سمعک‌های موجود در  این سایت‌ها از نوع آنالوگ هستند و هیچ نظارتی بر این موضوع صورت نمی‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه نام تمام شرکت‌های واردکننده سمعک در سایت اداره تجهیزات وزارت بهداشت وجود دارد توضیح داد: بیشتر تولیدکننده‌های سمعک کشورهای اروپایی و تعدادی کشور آمریکایی هستند که واردات از آنها به صورت مجاز انجام می‌شود و این شرکت ها خدمات پس از فروش نیز به مشتری ارائه می‌دهند. 

به گزارش فارس، جلیلوند با بیان اینکه رنج قیمت سمعک در بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان است توضیح داد: عده‌ای در بازار خیابان جمهوری سمعک‌های  بی‌کیفیت را با مبالغ بعضا بسیار بالاتر از این قیمت به دست بیمار می‌رسانند و استفاده از آنها باعث افت شنوایی بیمار خواهد شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین