کد خبر: ۵۴۹۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

یک نماینده مجلس: قاچاق وارونه در مرزها مشکل‌ساز می‌شود

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه در مناطق مرزی کشور قاچاق وارونه رخ داده است، گفت: مجلس این آمادگی را دارد که برای جلوگیری از قاچاق گسترده کالا به کشورهای همسایه، طرح دو فوریتی به تصویب برساند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه اخیرا قاچاق کالاها و اقلام مواد غذایی در مرزها رونق گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارزش پول ملی کشورمان کاهش یافته و در مقابل قدرت خرید کشورهای همسایه افزایش یافته، صبح ها برخی افراد از کشورهای همجوار به شکل قانونی یا غیرقانونی وارد کشورمان می شوند و تمام خریدهایشان را انجام می دهند و با خود می برند.

وی در ادامه افزود: ما این واهمه را داریم که این موضوع موجب تخلیه اجناس مورد نیاز مردم در مناطق محروم و مرزی شود و این در حالی است که وقتی اجناسی مانند حبوبات، روغن و برنج در مرزها یافت می شود، به این معناست که ما برای آنها هزینه داده ایم، اما کشورهای همسایه به راحتی این اجناس و کالاها را خریداری می کنند و با خود می برند که ضربه بزرگی برای اقتصاد کشورمان است. 

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه این یک قاچاق وارونه است، گفت: این موضوع به قانون نیاز ندارد و به نظر می رسد نیازی به ورود مجلس نیست، اما باید دستگاه های ذیربط مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز و فرمانداری و استانداری ها در این قضیه ورود کنند. این در حالی است که وزارت صنعت بازوی اجرایی و برخوردی با این موضوع ندارد ولی می تواند از یگان های انتظامی بخواهد که قضیه را جرم انگاری کنند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق گفته دستگاه های مسئول هنوز به آنها اعلام نشده که این موضوع جرم است، عنوان کرد: بنابراین اولین اقدام این است که باید اعلام شود این شکل خروج کالا از کشور، جرم است و سپس باید شوراهای تامین استان های مرزی با هماهنگی یکدیگر مانع از این موضوع شوند. 

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه شورای تامین وزارت کشور می تواند بخش نامه ای در این رابطه صادر کند، گفت: باز هم اگر این نیاز احساس شد که نیاز به قانونگذاری از سوی مجلس وجود دارد، قوه مقننه این آمادگی را دارد که طرح دو فوریتی به تصویب برساند، زیرا این قاچاق وارونه مساله بسیار مهمی است و تمام نمایندگان دغدغه این موضوع را دارند.

اقتصاد آنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین