کد خبر: ۵۴۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰

هشدار پزشکان نسبت به خطرات نگهداری نامناسب انسولین

متخصصان در یک بررسی جدید نسبت به خطرات نگهداری نامناسب از انسولین و تاثیر آن بر کیفیت و اثرگذاری این هورمون هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این بررسی جدید که به منظور ارزیابی دمایی که لازم است انسولین در آن نگه‌داری شود انجام گرفت، آشکار شد که نگه‌داری نامناسب این ماده دارویی می‌تواند بر کیفیت و اثربخشی آن تاثیر داشته باشد.

در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند که حدود ۹۵ درصد از این موارد را دیابت نوع ۲ تشکیل می‌دهد. اگرچه برخی از مبتلایان به دیابت نوع ۲ می توانند سطح قند خون خود را با تغییر در سبک زندگی و مصرف دارو کنترل کنند بسیاری از آنان برای تنظیم قند خون به مصرف انسولین متوسل می شوند.

انسولین برای کمک به سلول ها به منظور دسترسی به گلوکز و استفاده از آن برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن ضروری است. بدون تزریق آن سطح قند خون به شدت افزایش می یابد و ممکن است فرد به هایپرگلیسمی یا افزایش قند خون دچار شود.

هرچند نتایج این بررسی نشان می‌دهد بسیاری از مبتلایان به این بیماری از فواید کامل انسولین بهره‌مند نمی‌شوند زیرا ممکن است دارو را در دمای نامناسب در یخچال‌های خانگی نگهداری کنند که این امر می‌تواند از اثرگذاری انسولین بکاهد.

به گزارش ایسنا،متخصصان آلمانی اظهار داشتند: لازم است انسولین در یخچال با دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد نگه‌داری شود. در صورتیکه از نوع انسولین خودکاری یا شیشه‌ای استفاده می‌شود باید در دمای ۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگه‌داری شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این محققان در بررسی‌های انجام گرفته روی تعدادی فرد مبتلا به دیابت و نحوه نگه‌داری انسولین مصرفی مشاهده کردند این افراد در مجموع روزانه به مدت ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه انسولین را در یخچال با دمای نامناسب نگهداری می‌کنند. همچنین فریز شدن مشکل حائز اهمیتی بوده‌ است به گونه ای که در مجموع سه ساعت در ماه انسولین در دمای کمتر از صفر درجه نگهداری شده‌ است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین