کد خبر: ۵۴۹۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

ارسال‌کننده پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان: فرستادن پیامک‌ها یک دستور جمعی بود

ارسال پیامک‌ها به نمایندگان یک دستور جمعی بود. در واقع ما تصمیمات مختلفی گرفتیم که یکی از آنها پیامک بود که همه هم انجام دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
«هرگاه پای یک بحث حساس به مجلس باز می‌شود، بازار ارسال پیامک‌ها هم داغ می‌شود. از توصیه‌های مودبانه گرفته تا تهدید و توهین؛ همه رنگی در آن پیدا می‌شود اما این غائله در جریان بررسی CFT  آن قدر پررنگ شد که حتی صدای اعتراض علی لاریجانی هم بلند شد. او در پاسخ به نماینده مشهد گفت: این که شما می‌گویید در جلسه غیر علنی افراد را ترساندم، واقعیت ندارد. در جلسه غیر علنی حرفی نزدم که نمایندگان را بترسانم و تنها نقطه‌ای که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد را به ایشان یادآوری کردم. بنابراین تهدیدی در کار نبوده است. تهدید پیام‌هایی است که از بیرون از طریق پیامک به نمایندگان فرستاده می‌شود. مجلس فعلی بالغ‌تر از آن است که با ۴ پیام نظرش تغییر کند.

این که علی لاریجانی در پاسخ به نماینده مشهد صحبت از پیامک‌های تهدیدآمیز می‌کند شاید چندان بی‌ارتباط به منشا و منبع این پیامک‌ها نباشد. به هر حال انبوهی از پیامک‌های ارسال شده به نمایندگان با پیش شماره ۰۹۱۵ بوده است یعنی باید رد آن را در خراسان پی گرفت.

مبدا: حسینیه خیابان چمران

حرف و حدیث‌ها بر سر پیامک‌ها همچنان ادامه دارد. این که کار کدام جریان است و چه هدف و انگیزه پشت آن وجود دارد که هنوز بعد از تصویب CFT ارسالش ادامه دارد و این‌ بار دیگر توصیه‌ای در کار نیست و تنها تهدید و توهین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره منبع پیامک‌های ارسالی FATF به نمایندگان مجلس به ایسنا گفت: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه کسی است. این فرد تاکنون دستگیر نشده و از سوی یک حسینیه است که آشکارا اعلام کردند که کار آنها بوده و مساله پنهانی نبوده است. این فرد آقای خلیل موحد (عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در خیابان چمران مشهد مشغول فعالیت است. بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آنها احترام قائل شویم.

موحدی: پیامک داده‌ام باز هم این کار را می‌‌کنم

حالا که مشخص شده این پیامک‌ها از کجا نشات گرفته است، تصمیم گرفتیم تا با خلیل موحدی صحبت کنیم و مستقیما از او درباره ارسال این پیامک‌ها سوال کنیم. گفت‌و‌گویی که این چنین رقم خورد:

موافقان و مخالفان لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم موافقان و مخالفان زیادی داشت که برای اثبات نظر خود راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کردند. چرا شما پیامک را انتخاب کردید؟

یکی از راه‌های ما ارسال پیامک بود. ما هم جلسات روشنگری داشتیم و هم مباحثه می‌کردیم و ارسال پیامک تنها یکی از آن راه‌ها بود.

آیا تصمیم‌گیری درباره ارسال پیامک تصمیم جمعی بود یا شخص شما؟

نخیر این یک دستور جمعی بود. در واقع ما تصمیمات مختلفی گرفتیم که یکی از آنها پیامک بود که همه هم انجام دادند.

این دستور از کجا صادر شد؟

ما یک حسینیه داریم که آنجا این تصمیم گرفته شد اما چون تشکل‌ها با ما مرتبط هستند این تصمیم را همه اجرا کردند.

آیا با نمایندگان مشهد هم هماهنگ شده بود یعنی با مشورت آنها این پیامک‌ها ارسال شد؟

نه هماهنگ شده نبود. اما ما جلسات متعددی داشتیم که رسانه‌ای هم شد و نمایندگان مشهد هم در آن شرکت کردند. درباره اثرگذاری این پیامک‌ها هم همین بس که از آقای رحیمی تا آقای لاریجانی و مطهری مصاحبه کرده و واکنش نشان دادند. این نشان می‌دهد این پیامک‌ها چقدر تاثیرگذار بوده است.

چرا شما لحن تند را برای پیامک‌ها انتخاب کردید؟

ما فقط روشنگری کردیم و این کار را در کمال ادب انجام دادیم. به نظر می‌رسد عده‌ای طراحی کردند تا با ارسال پیامک‌های توهین‌آمیز آن را به حرکت ما نسبت بدهند اما این حرکت مبراست چون مشخص است ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر آدم فرهنگی که در سطح شهر هیاتی دارند، هیچکدام حاضر نیستند خودشان را برای چنین چیزی تخریب کنند لذا ما همه جا حاضریم از رفتار خود دفاع کنیم.

اگر فکر می‌کنید این حرکت قابل دفاع است، چرا آن قدر بازخورد منفی داشت؟

خب بلاخره برای آنها سخت است. وقتی یک حقیقتی روشن شود و پیامدهای آن رو شود، نمی‌توانند تحمل کنند. البته فقط یک علی مطهری جواب داد که پاسخش هم منتشر شد. دیدید که چقدر صحبت ایشان در نسبت دادن‌ها به حضرت آقا بازخورد منفی داشت بقیه یا جواب ندادند یا خودشان توهین کردند.

آیا قبلا چنین پیامک‌هایی در مورد لوایح دیگر هم ارسال کردید؟

بله در حوزه‌های شهری هم ما ارسال این پیامک‌ها را داشتیم؛ به هر حال یکی از راه‌های ارتباطی ارسال پیامک است دیگر. هر جا صحبت از امر به معروف و نهی از منکر باشد این موضوع اولویت کار ما قرار می‌گیرد.

یعنی در مورد برجام یا معرفی و استیضاح وزرا هم پیامک ارسال کردید؟

نه ما آن موقع کار پیامکی نکردیم اما اقدامات دیگری انجام دادیم.

مثل چه اقداماتی؟

اقداماتی مثل تجمع را داشتیم. برنامه اجازه نمی‌دهیم میدان شهدا را داشتیم. تجمع ۵۰ هزار نفری در اعتراض به کشته شدن دانشمندان هسته‌ای توسط آمریکا نیز کار ما بود.

آیا تا امروز برای پیامک‌های تهدیدآمیز برخوردی با شما صورت گرفته است؟

پیامک که نه اما در رسانه‌ها مرا تهدید کردند. مثلا همین صحبت اخیر معاون استاندار که می‌گوید هنوز ایشان بازداشت نشده برای سومین بار است که مطرح می‌شود.

یعنی فکر می کنید بازداشتتان می‌کنند؟

هر کاری می کنند تا این موضوع اتفاق بیفتد اما ما ابایی نداریم و حتی حاضریم برای اسلام سیلی بخوریم.

آیا تاکنون از سوی مراجع قضایی احضاریه یا تذکری داشتید؟

نه هیچ تذکری نداشتم تنها زمان تجمع «اجازه نمی‌دهیم» فرمانداری سه مرتبه مرا خواستند اما بعد از آن هیچ موضوع دیگری نبوده است.

با توجه به حواشی این پیامک‌ها آیا در آینده هم این کار را انجام خواهید داد؟

حتما. این امر به معروف و نهی از منکر است و ما هیچ وقت از این واجب الهی دست برنمی‌داریم اما توهین و تهدید کار ما نیست بلکه این کار شیوه انسان‌های عاجز است و ما عاجز نیستیم.

برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند که هنوز بعد از تصویب، این پیامک‌ها ادامه دارد. آیا این هم کار شماست؟

احتمال دارد که از طرف بچه‌ها باشد.

کار بچه‌هاست یا خودتان مستقیما با آنها صحبت کردید؟

من که به آنها نمی‌گویم پیامک ارسال کنید. ما اعلام می‌کنیم یکی از راه‌های امر به معروف ارسال پیامک است. چندین بار هم تاکید کردیم. گفتیم، صوت و تصویر گذاشتیم؛ هر که توهین یا تهدید کند با مرام ما سازگار نیست بلکه در مرام ما روشنگری است.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
اگر از مشهد بخواهید قانون وضع کنید بفرمایید ما هم پیامک بدیم و تهدیدتان بکنیم . چند نفرید و چه کاره اید و چه سابقه کاری و سیاسی و اقتصادی دارید که تصمیم گیر میشین و قانون وضع میکنید ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین