کد خبر: ۵۴۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

انتقاد از بی‌توجهی به مرز شوشمی

فرماندار پاوه از عدم توجه به مرز "شوشمی" انتقاد کرد و گفت: مرز سومار ظرف مدت کوتاهی از صفر به 100 رسید، اما سال‌هاست که شوشمی در حد گمرک موقت مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 پرویز ایده‌پور در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه که امروز (16 مهر) برگزار شد از بی‌توجهی به مرز شوشمی به شدت انتقاد کرد و افزود: در اکثر جلسات به مرزهایی مانند پرویزخان رسیدگی می‌شود، اما موضوعی درباره مرزهایی مانند شوشمی و شیخ‌صله مطرح نمی‌شود که این امر نشان می‌دهد یا این مرزها بدون مشکل هستند و یا اهمیتی ندارند.

وی با اشاره به سابقه 69 ساله گمرک شوشمی، تاکید کرد: متاسفانه با گذشت همه این سال‌ها هنوز کلمه موقت از نام این گمرک برداشته نشده و این بیانگر بی‌توجهی مسئولین است.

ایده‌پور با بیان این‌که مرز سومار در زمان کوتاهی بسیار پیشرفت کرده و اکنون پیگیری برای رسمی شدن آن در حال انجام است، ادامه داد: مرز شوشمی با این همه قدمت هنوز در حد گمرک موقت مانده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون روزانه حدود 100 کامیون از مرز شوشمی تردد دارند، افزود: این کامیون‌ها مصالح سنگین از جمله سنگ آهن، سیمان، کلینکر و ... را جابجا می‌کنند.

به گفته فرماندار پاوه، این شیوه صادرات هیچ سودی برای مردم پاوه ندارد و فقط آسیب جدی به زیرساخت‌ها و راه‌های پاوه وارد می‌کند.

ایده‌پور با بیان این‌که تنها اشتغالزایی که این نوع صادرات ایجاد می‌کند برای همان 100 راننده کامیون است، یادآور شد: ما صادراتی نیاز داریم که حداقل چندین کارگر را نیز برای جابجایی کالا مشغول به کار کند و سودی برای مردم منطقه داشته باشد.

وی مرزها را نقطه امید کشور و مردم در شرایط کنونی دانست و عنوان کرد: دیدگاه‌هایی که در سال‌های دهه 70 و 80 بر مرزها حاکم بود دیگر تاریخ مصرفی ندارد و باید نگاه جدیدی به مرزها داشته باشیم.

به گزارش ایسنا،فرماندار پاوه گفت: توقع داریم به مشکلات سایر مرزها از جمله مرزهای شیخ‌صله، شوشمی و تیله‌کوه نیز پرداخته شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین