کد خبر: ۵۵۰۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸

مرگ خرس قهوه‌ای در برخورد با قطار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: یک خرس قهوه ای در خروجی یکی از تونل های منطقه سیوند از توابع شهرستان مرودشت در برخورد با قطار باری، تلف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید محمودی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از این حادثه که شامگاه بیست و یکم مهرماه رخ داد، یکی از دامپزشکان اداره محیط زیست مرودشت و ماموران در منطقه سانحه حاضر شدند اما نتوانستند این حیوان را از مرگ نجات دهند.

وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها، نبود و کمبود مواد غذایی برای حیوانات، آنها به نزدیک روستاها و باغ ها حرکت می کنند و این عوامل خطر برخورد حیوانات با قطاری که از دل طبیعت و از زیستگاه خرس می‌گذرد، افزایش داده است.

محمودی ادامه داد: ما انتظار داریم راه آهن فارس، ساعت های تردد قطارهای باری را به روز تغییر دهد و نباید اینگونه باشد که قطار با خرس برخورد کند و از محل دور شود.

او گفت: در تلاش هستیم با هماهنگی راه آهن، ساعت تردد قطار باری را در منطقه سیوند که زیستگاه خرس است تغییر دهیم زیرا ریل و راه آهن وارد محدود خرس و حیات وحش شده است.

وی بیان کرد: به طور معمول خرس‌ها و سایر گونه های حیوانات، شب هنگام برای یافتن آب و غذا در مسیر حرکت قطارها تردد می‌کنند و در سال‌های گذشته هم برخورد خرس با قطار در استان فارس تکرار شده است.

شهرستان مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

استان فارس و مناطق شمال غرب این استان از جمله منطقه تنگ خرسی شهرستان پاسارگاد، محل زیست خرس قهوه ای است.

این حیوان به صورت پراکنده در زیستگاه های اطراف شیراز، مرودشت و ارسنجان نیز مشاهده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین