کد خبر: ۵۵۱۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

چسبندگی در مقابل بازنشستگی!

آن گونه که از شواهد پیداست خیلی از این مدیران بازنشسته دوست ندارند، صندلی مدیریت خود را رها کنند و خانه‌نشین شوند. روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «رئیس یکی از صندوق‌های بزرگ بازنشستگی کشور برای بازنشسته نشدن، ۲۶ میلیون داد تا ۳ سال سابقه‌اش پاک شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
«قانون منع به کارگیری بازنشستگان چند صباحی است از سوی رییس‌جمهور روحانی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. طبق این قانون همه افراد بازنشسته شاغل در دولت یا نهادهای عمومی غیر دولتی موظف بودند تا ۲۰ آبان ماه پست خود را ترک کنند.

البته این قانون شامل استثناهایی هم می‌شود. «مقامات مذکور در ماده(۷۱) (وزرا و معاونین وزیر و...) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.»

آن گونه که از شواهد پیداست خیلی از این مدیران بازنشسته دوست ندارند، صندلی مدیریت خود را رها کنند و خانه‌نشین شوند. روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «رئیس یکی از صندوق‌های بزرگ بازنشستگی کشور برای بازنشسته نشدن، ۲۶ میلیون داد تا ۳ سال سابقه‌اش پاک شود.»

معلوم نیست این صندلی مدیریت چه چسبندگی دارد که مدیران بازنشسته حاضر نیستند تن به این قانون بدهند و دل از کار بکشند.

شاید آنها بگویند ما عاشق خدمت هستیم و دوست داریم با هر سنی برای ایران و مردمش کار کنیم. البته که ما باور نمی‌کنیم.

معمولا بسیاری دوست دارند با توجه به سال‌هایی که کار کرده‌اند، بازنشسته شوند و چند صباحی را در آرامش زندگی کنند. مدیران در ایران اما همیشه دوست دارند سر کار باشند.

اگر قرار به خدمت بود، تا امروز به اندازه کافی به کشور خدمت کرده‌اید، لطفا اجازه بدهید که دیگران هم از فرصت خدمت به کشور استفاده کنند. به خدا که خدمت فقط در نشستن در صندلی مدیریت نیست.

سال‌‌هاست چرخه مدیریت در کشور در حال دور خوردن بین چند مدیر ثابت است؛ مدیرانی که دوست ندارند حالا هم صندلی خود را ترک کنند.

اجازه بدهیم مدیران تازه‌نفس با تفکرات نو وارد صحنه شوند و حرف‌های تازه بزنند و کارهای جدید کنند. حتی می‌شد این قانون را شامل وزرا هم کرد. برخی از آدم‌ها سال‌هاست وزیر هستند و چه خوب می‌شد جای خود را به دیگران می‌دادند.

کسی نمی‌گوید این افراد به طور کلی از صحنه مدیریت کشور حذف شوند. این با عقلانیت همخوانی ندارد. این مدیران بازنشسته می‌توانند به عنوان مشاوران مدیران تازه‌نفس کار کنند و به آنها برای پیشبرد اهداف خود کمک کنند. البته مشاورت احتیاجی به حقوق مزایا ندارد. چون آنها حقوق بازنشستگی خود را می‌گیرند.

آنها می‌توانند به بخش خصوصی هم بروند و تجربه خود را در اختیار این بخش‌ها بگذارند.

امیدواریم این مدیران به قانون احترام بگذارند و به دنبال راه‌هایی برای دور زدن این قانون نباشند. گفته می‌شود خیلی‌ها به دنبال افزایش میزان جانبازی خود هستند تا کرسی مدیریت خود را حفظ کنند.

یکی از موارد تلاش برای حفظ شهردار تهران است. این تلاش می‌توانست قبل از تصویب قانون انجام شود و شهردار تهران را از این قانون مستثنی کرد اما حالا که قرار است او از شهردار تهران برود بهتر است همه تن به قانون بدهند و به فکر شهردار جدیدی برای پایتخت ایران باشند.»

منبع: عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
ژاپن رتبه اول اعتیاد به کار (ورک کولیک ) در جهان است .
برخی پول میدهند تا comخخ کار کنند . برخی درمان سرپایی یا بستری دراز مدت دارو درمانی می شوند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین