کد خبر: ۵۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه: اردوغان در کشتار هزاران سوری نقش دارد

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در سخنانی گفت رئیس‌جمهور این کشور از تروریسم در سوریه حمایت کرده و در کشتار هزاران سوری نقش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب «جمهوری خواه خلق» در سخنانی در جمع اعضای فراکسیون این حزب در پارلمان، گفت که اردوغان آشکارا در بحران سوریه دخیل است و انواع حمایت‌ها را از گروههای تروریستی انجام داده و در کشتار هزاران سوری و آواره شدن میلیون‌ها تن سهیم است.

به نوشته‌ی خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) قلیچ دار اوغلو افزود: اردوغان از برگ مهاجران سوری در داخل و خارج ترکیه در راستای منافع خود بهره می‌برد و اکنون زمان بازگشت آن‌ها به کشورشان و کمک به حکومت سوریه برای بازسازی خرابی‌های به بار آمده از تروریست‌هاست. او این اقدام را موجب تحقق ثبات و امنیت در سوریه و کل منطقه دانست.

رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، با اشاره به آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی که به اتهام ارتباط با کودتای ژوئیه 2016 در زندان به سر می‌بُرد؛ گفت: اردوغان باید بگوید که چرا و چگونه و در ازای چه چیزی برانسون را آزاد کرد. اردوغان به او اتهام جاسوسی، خیانت و تروریستی بودن را داد و او از زندان آزاد شد و با هواپیمای مخصوص به کشورش بازگشت.

قلیچدار اوغلو اردوغان را به دروغگویی به مردم ترکیه متهم کرد و گفت که سیاست‌های اشتباه اردوغان، ترکیه را به ورشکستگی سیاسی و اقتصادی و مالی کشانده است.

این سیاستمدار ترکیه‌ای در خصوص سر به نیست شدن «جمال خاشقچی» هم گفت: «واضح است که خاشقچی داخل کنسولگری عربستان به قتل رسیده است و رسانه‌های همسو با اردوغان مدام در این موضوع سخن می‌گویند؛ اما سؤال این جاست که اگر این گفته‌ها درست باشد، چرا اردوغان هیچ اقدامی علیه عربستان به جای چانه‌زنی نمی‌کند؟»

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین