کد خبر: ۵۵۱۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹

رییس جمهوری گرجستان باتولید ماری جوانا دراین کشور مخالفت کرد

رئیس جمهوری گرجستان با ایده کشت و تولید ماری جوانا در این کشور مخالفت کرد و گفت: قانونی شدن تولید ماری جوانا می تواند به جایگاه بین المللی گرجستان لطمه بزند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری 'اسپوتنیک گرجستان ' ، گئورگی مارگولاشویلی روز سه شنبه طی نشست خبری افزود: من بر این باور هستم که مصرف کنندگان مواد مخدر نباید روانه زندان و مجازات شوند و در این ارتباط تعدادی از افراد را عفو کردم ولی ایده تولید مواد مخدر در گرجستان را قابل قبول نمی دانم .

وزارت کشور گرجستان ، به تازگی اعلام کرد که پیشنویس قانون کشت و تولید ماری جوانا برای صادرات و با اهداف پزشکی و آرایشی را در آینده نزدیک به پارلمان این کشور ارایه خواهد کرد . 

همچنین دادگاه قانون اساسی گرجستان مدتی پیش مصوبه ای در مورد لغو مجازات کیفری و اداری برای مصرف ماری جوانا در این کشور صادر کرد .

رئیس جمهوری گرجستان گفت: اگر به کشور تولید کننده مواد مخدر تبدیل شویم نمی توانیم نظارت لازم بر مصرف مواد مخدر در کشور داشته باشیم و بنا بر این افراد بیشتری قربانی آن می شوند . 
مارگولاشویلی افزود: تولید ماری جوانا در گرجستان تاثیر منفی به جایگاه بین المللی کشورمان هم خواهد داشت .

نمایندگان کلیسای ارتودوکس گرجستان ، اخیرا با برپایی تظاهرات در برابر شهرداری تفلیس به رای اخیر دادگاه قانون اساسی مبنی بر لغو مجازات مصرف ماری جوانا و نیز تلاش نهادهای رسمی برای مشروعیت بخشیدن به کشت و تولید این گیاه مخدر برای اهداف صادراتی اعتراض کردند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین