کد خبر: ۵۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۱
صریح‌ترین هشدار دبیرکل سازمان ملل به غرب

کوفی‌عنان: حمله به ایران مصیبت‌بار است

آفتاب‌‌نیوز : دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: در مورد ایران نگرانی‌هایی دال بر احتمال استفاده از گزینه‌های نظامی از سوی برخی وجود دارد، باید بگویم من فکر نمی‌کنم هنوز به آن مرحله رسیده باشیم یا مجبور باشیم به آن سمت حرکت کنیم.  انتخاب گزینه نظامی غیر عقلانی و مصیبت‌بار است. 

بنا به گفته کوفی عنان شورای امنیت که اکنون بررسی مساله هسته‌ای ایران را برعهده دارد باید هوشمندانه به بررسی خود ادامه دهد و اعضا تلاش کنند تا راهی دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای تهران بیابند. 

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی در مورد افزایش درخواست‌ها برای توسعه انرژی هسته‌ای در خارومیانه خواستار متوقف کردن این روند شد. وی گفت: آنچه مرا نگران می‌کند وجود رقابت در بین کشورهای منطقه‌ برای پیمودن این مسیر (انرژی هسته‌ای) است. از این‌رو باید به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد این وضعیت در خاورمیانه نباشیم. 

اخیرا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با وجود داشتن ذخائر نفت خواستار توسعه انرژی هسته‌ای در کشورهایشان شده‌اند. کارشناسان معتقدند ادامه برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت هسته‌ای اسرائیل کشورهای منطقه را نگران کرده است. گروهی نیز معتقدند اعراب از این طریق می‌خواهند آمریکا را برای مهار برنامه هسته‌ای ایران تحت فشار قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین