کد خبر: ۵۵۱۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴

قرار گرفتن نام مالک سابق باشگاه آ.ث میلان در فهرست سیاه چین

«لی یونگ هونگ» مالک چینی و سابق باشگاه آ. ث میلان ایتالیا به دلیل عدم پرداخت میلیون ها دلار از بدهی های خود، ضمن قرار گرفتن در فهرست سیاه اشخاص نامعتبر چین، از ورود و خروج به این کشور منع شد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه نوشت: یونگ هونگ در حالی که به هیچ عنوان فرد شناخته شده ای نبود در سال 2017، باشگاه پراعتبار و پر سابقه آ. ث میلان را از شرکت «فینین وست»، مالک پیشین آن که به خانواده «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر سابق ایتالیا تعلق داشت، خریداری کرد.

او یکی از چندین فرد ثروتمند چینی است که به دنبال فراخوان «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین مبنی بر تبدیل کردن این کشور به یک قدرت برتر فوتبالی جهان، تصمیم به سرمایه گذاری و خرید سهام باشگاه های بزرگ فوتبال دنیا گرفت.

با این حال، مالکیت «لی» در میلان از همان ابتدا با دردسر و مشکل همراه بود و سرانجام هم تابستان جاری، باشگاه به یکی از طلبکاران واگذار شد.

بر اساس حکم دادگاهی در کشور چین، لی به دلیل عدم پرداخت 60 میلیون یوآن (8.7 میلیون دلار) بدهی خود به یک شرکت سرمایه گذاری واقع در «خه بی» (یکی از پرجمعیت ترین استان های چین) و همچنین جریمه 12 میلیون یوآنی (1.7 میلیون دلار) در مخمصه افتاده بود.

با این حال، دادگاه هیچ گونه دارایی اعم از حساب بانکی یا وسیله نقلیه ای را که به نام لی ثبت شده و قابل مصادره باشد، پیدا نکرد.

اما در عوض، نام این تاجر چینی را به فهرست سیاه اشخاص نامعتبر این کشور اضافه کرد؛ فهرستی که افراد ثبت شده در آن از استفاده از قطارها و هواپیماهای سریع السیر، اقامت در هتل های گرانقیمت و اخذ کارت اعتباری محروم خواهند بود.

به گزارش ایرنا، علاوه بر این، پاسپورت لی به عنوان ساکن هنگ کنگ، مصادره و با وجود مشخص نبودن موقعیت مکانی، از ورود و خروج وی به این کشور ممانعت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است توافق لی برای خرید میلان به مبلغ 740 میلیون دلار در ابتدای امر نیز با مشکل مواجه شد اما لی با تهیه وامی پر بهره از صندوق خصوصی آمریکایی الیوت، مبلغ قرارداد را در لحظه آخر فراهم کرد.

در ادامه ماجرا هم لی از بازپرداخت وام مذکور به صندوق الیوت ناکام ماند و مالکیت باشگاه پس از یک دوره پرتلاطم به این صندوق آمریکایی واگذار شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین