کد خبر: ۵۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواهان حفظ تحریم های کره شمالی شدند

وزرای دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در نشستی خواهان حفظ تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل این کشور شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری کیودو، 'تاکه‌شی ایوایا' وزیر دفاع ژاپن روز جمعه اعلام کرد در این نشست که در حاشیه اجلاس 'آ.سه.آن' در سنگاپور برگزار شد با 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا و 'جئونگ کیونگدو' وزیر دفاع کره جنوبی بر سر خلع سلاح کره شمالی و همچنین جلوگیری از انتقال کالا با کشتی به پیونگ یانگ به توافق رسیده اند.

این نشست سه جانبه پیش از نشست احتمالی دوم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی که ترامپ ادعا کرده است در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد برگزار شده است.

ایوایا در این نشست به همتایان آمریکایی و کره ای خود گفته است: 'ما می خواهیم امیدوار باشیم، اما باید با دقت پیشرفت های مربوط به انحلال هسته ای کره شمالی را رصد کنیم.'

وزیر دفاع ژاپن در این نشست پیشنهاد کرده است سه کشور تلاش‌های مشترکی برای تضمین اجرای قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی صورت دهند.

'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده است جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط کره شمالی به دستاوردهای بیشتری در مذاکرات منتهی خواهد شد.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفته است سئول خواهان کمک به تلاش‌های ژاپن و ایالات متحده برای خلع سلاح شبه جزیره است.

این نشست در شرایطی است که شبه جزیره کره بعد از نشست سران دو کره و همچنین نشست سران امریکا و کره شمالی دوران نسبتا ارامی را سپری می کند اما به نظر می رسد تهدیدات این سه کشور علیه کره شمالی بار دیگر واکنش پیونگ یانگ را به دنبال خواهد داشت.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین