کد خبر: ۵۵۱۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

ماتیس: حمله قندهار تأثیری بر وضعیت امنیتی افغانستان نمی‌گذارد

وزیر دفاع آمریکا گفت، کشته شدن یک فرمانده پلیس افغان در آستانه انتخابات این کشور تأثیر چندانی بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال عبدالرازق، از قدرتمندترین مردان اطلاعاتی افغانستان و رئیس پلیس قندهار در جریان تیراندازی یکی از محافظانش کشته شد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا کشته شدن ژنرال عبدالرازق را «مرگ غم‌انگیز یک میهن‌پرست» خواند و گفت که به باور او، نیروهای امنیتی افغانستان به مرحله‌ای از رشد رسیده‌اند که بتوانند به نبرد با طالبان ادامه دهند.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد: ما به طور کامل به فرایند آشتی ملی با هدایت افغانستان پایبند هستیم. در حال حاضر به موعد برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم و به دفاع از مردم افغانستان ادامه خواهیم داد.

ماتیس تصریح کرد: تأثیر اقدامات تروریستی مقطعی است. خیلی زود است که بخواهیم درباره تأثیر این حمله بر انتخابات آتی افغانستان صحبت کنیم.

در حمله طالبان به دفتر والی قندهار، ژنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار و یکی از افراد بانفوذ جنوب افغانستان کشته شد. رئیس امنیت قندهار نیز از جمله کشته‌های این حمله است؛ حمله‌ای که گفته می‌شود در ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین