کد خبر: ۵۵۱۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

سکوت وزیر ارشاد درباره تغییر رییس سازمان سینمایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین تجلیل از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس، درباره تامین ارز لازم برای میزبانی از مهمانان خارجی جشنواره های فجر توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب بیست و هشتم مهر ماه در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس توضیح داد: برنامه ای که امشب برگزار شد فضایی را برای بازگشت به حال و هوای دفاع مقدس ایجاد کرد و با موسیقی دفاع مقدس جان تازه ای گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره چالش های موسیقی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی شرایطِ در تردیدی درباره موسیقی در کشورمان وجود داشت ولی اجرای موسیقی های حماسی شروع جدیدی برای موسیقی در دوران جهموری اسلامی بود و به اعتقاد من موسیقی دفاع مقدس شرایط را برای فعالیت موسیقی در کشورمان بیشتر فراهم کرد.

وی ادامه داد: موسیقی حماسی و دفاع مقدسی هم در بسیج مردمی در دوران سخت دفاع مقدس و اعزام آنها به جبهه ها نقش مهمی را ایفا کرد و هم در توان افزایی رزمندگان تاثیر بسزایی داشت.

صالحی با تاکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی لازم است دین خودمان را به موسیقی حماسی ادا کنیم، توضیح داد: در این دوره داریم که مجموعه هایی به سوءاستفاده از این فضا امید بسته اند، موسیقی حماسی می تواند دریچه ای برای حفظ عزت و غرور ملی ما باشد و امیدوارم برنامه امشب طلیعه ای برای فعالیت های دیگر ما در این عرصه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییراتی که قرار است در ریاست سازمان سینمایی بعد از اعلام قانون کناره گیری مدیران بازنشسته از مناصب دولتی صورت پذیرد، از دادن پاسخ صرف نظر کرد.

صالحی درباره نگرانی تامین ارز برای دعوت از گروه های خارجی در جشنواره های فجر امسال گفت: ما در جشنواره های تئاتر، سینما و موسیقی این مشکل را داریم و به همین دلیل نکات مورد نظر را با سازمان برنامه و بودجه در میان گذاشتیم. البته شرایط ارزی کشور را می دانیم اما این تقاضا را داشتیم اگر جشنواره ها در بخش کالاهای اساسی نیستند حداقل بتوانیم در فضای بازار دوم ارز از خدمات بهره مند شویم.

وی درباره تمدید حکم مدیر فعلی یا انتخاب مدیریت جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی فقط به ذکر این نکته اکتفا کرد که در حال حاضر صفی پور در بنیاد رودکی فعالانه حضور دارد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین