کد خبر: ۵۵۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵

واکنش اتریش به قتل خاشقجی: وحشتناک است/ وضعیت حقوق بشر در عربستان بسیار وخیم‌تر شده و زندانیان سیاسی به شدت افزایش یافته

بعد از اعلام رسمی عربستان مبنی بر کشته شدن جمال خاشقچی در سرکنسول‌گری این کشور در استانبول، وزیر امور خارجه اتریش بیانیه‌ای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بیانیه آمده است: ما موضوع خبرنگار منتقد حکومت عربستان سعودی را با نگرانی تعقیب می‌کنیم. موضوع خاشقچی تنها نمونه کوچکی از این وضعیت وحشتناک است. اکنون که قتل این روزنامه نگار در کنسولگری مشخص شده، در این وضعیت که باید تحقیقات گسترده، مستقل و معتبری انجام شود، تغییری ایجاد نمی‌کند. چنین حادثه عظیمی نباید بدون تبعات باقی بماند و این به ویژه در رابطه اتحادیه اروپا و عربستان تاثیرگذار خواهد بود.

طی دو سال گذشته وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی بسیار وخیم‌تر شده و تعداد زندانیان سیاسی به شدت افزایش یافته است. برای مثال اوایل ماه جولای چندین زن تنها به جرم شرکت در یک نشست دستگیر و زندانی شدند.

وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به درخواست احزاب مخالف دولت (سوسیال دمکرات ها) در مورد انتقاد از مرکز گفت‌وگوی ادیان ملک عبدالله وین، گفت: من کاملا می‌فهمم که در وضعیت کنونی بحث در مورد این مرکز مجددا آغاز می شود. حتی در بین اعضای دولت نیز انتقادها در این زمینه وجود دارد. از این رو من مجوز بررسی وضعیت حقوقی این مرکز را صادر می کنم و در این راستا با شخصیت های مطرح در این زمینه در ارتباط هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین