کد خبر: ۵۵۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

نگرانی رژیم صهیونیستی از طرح جایگزین فرانسه به جای "معامله قرن"

رسانه‌های عبری زبان از نگرانی مقامات اسرائیلی درباره طرح صلح فرانسه که احتمالا جایگزین طرح "معامله قرن" آمریکا شود، خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه معاریو به نقل از آلون آشوبیز گزارش داد، دیپلمات ارشد وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد: اگر واشنگتن در پی انتخابات میان دوره‌ای کنگره طرح معامله قرن برای صلح میان فلسطین و اسرائیل را ارائه نکند، پاریس یک طرح سیاسی جدید برای حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل را ارائه خواهد کرد.

این دیپلمات که ریاست شعبه سیاسی در وزارت خارجه اسرائیل را برعهده دارد در نشستی در داخل کمیته وزارت خارجه و دفاع در کنست (پارلمان اسرائیل) از طرح سیاسی فرانسه که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور قصد دارد آن را اعلام کند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

این درحالی است که برخی گزارش‌ها حاکی از این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به همتای فرانسوی خود اعلام کرده که می‌تواند همانطور که بر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار آورده بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز برای قبول طرح صلح آمریکا فشار بیاورد چرا که اسرائیل سالانه پنج میلیارد دلار به دست می‌آورد.

دیپلمات اسرائیلی مذکور اعلام کرده که پاریس طرح صلح را بعد از انتخابات کنگره اعلام خواهد کرد. به گفته وی، ماکرون به مشاورانش اعلام کرده که حل و فصل بحران خاورمیانه هیچ‌گاه از دستور کار فرانسه حذف نخواهد شد.

وی هشدار داد که این مساله پیامدهای بدی برای اسرائیل خواهد داشت و احتمالا به از بین رفتن موضع مثبت درباره تل‌آویو منجر خواهد شد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین