کد خبر: ۵۵۲۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

جزئیاتی از دیدار روحانی و جهانگیری

یک روزنامه، مدعی دیدار رئیس‌جمهوری و معاون اولش در شامگاه دوشنبه شد و از آن به عنوان «تجدید میثاق» یاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «ساعت ۲۰ دوشنبه شب سی‌ام مهرماه ۹۷ دیدار دو نفره رئیس‌جمهور و معاون اولش که با نقد و نظرهای دوطرفه شروع شده بود، با تفاهم و دوستی و صمیمیت طرفین پایان یافت و بر خلاف همه شایعات و گمانه‌زنی‌های پراکنده و تحلیل‌های بی‌پشتوانه خبری، دکتر روحانی و دکتر جهانگیری با یکدیگر تجدیدمیثاق کردند و به همه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر استعفای جهانگیری از دولت پایان دادند.»

به گزارش آفتاب‎نیوز، روزنامه «سازندگی» در ادامه گزارش خود آورده است: «این دیدار پس از حاشیه‌های به وجود آمده در پی سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در روز صنعت به دستور رئیس جمهور صورت گرفت. در این روز (یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷) اسحاق جهانگیری که خشمگین به نظر می‌رسید حرف‌های متفاوتی زد که مضمون آن محدودیت اختیارات معاول اول رئیس‌جمهور در عزل و نصب‌های دولت بود. جهانگیری همچنین از ورود مستقیم رئیس‌جمهور به حل مسائل اقتصادی کشور بر خلاف کابینه اول خبر داد و افزود در آن کابینه تمرکز روحانی بر مسائل سیاست خارجی بود و جهانگیری بیشتر به مسائل اقتصادی می‌پرداخت. این تغییرات نیز ظاهرا دلالت بر محدودیت‌های تازه مسئولیت‌های محوله به جهانگیری داشت.

این سخنرانی سبب شد رسانه‌ها و تحلیلگران چپ و راست سخن از استعفای جهانگیری به میان آورند و در باب درستی یا نادرستی آن گمانه‌زنی کنند و از زودهنگامی یا دیرهنگامی آن حرف بزنند. برخی از احتمال انتخاب جهانگیری به شهرداری تهران (با توجه به قطعیت برکناری محمدعلی افشانی) حرف بزنند و گروهی درباره انتخابات مجلس آینده گمانه‌زنی کنند یا از مقدمات انتخابات ۱۴۰۰ سخن بگویند. این همه در حالی بود که روحانی و جهانگیری در خیابان پاستور تهران با یکدیگر دیدار داشتند و بنا به شنیده‌های ما از ماجرا عبور کرده بودند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
1
0
ان شاءالله که به یاری خدای بزرگ، هر دوی این بزرگواران با اتحاد و دوستی بیشتر و بیشتر با یکدیگر، همچنان در حفظ و صیانت از دین و کشور و میهن و ملت عزیزمان مان کوشا و موفق تر از قبل باشند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین