کد خبر: ۵۵۲۷۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷

دادستان تهران: فردی در خوزستان حدود ‌800 میلیون دلار گرفته و متواری است/فردی 240 میلیون دلار ارز دولتی گرفته، در بازار آزاد فروخته و با سودش کارخانه‌ای در تبریز خریده!

دادستان تهران با طرح این سؤال که چرا ارزهای پرداخت شده مطالبه نمی‌شود، اعلام کرد: اخیراً دادستانی تهران طی مکاتبه با بانک‌ها، فهرست بدهکاران ارزی را استعلام کرده و موضوع در دست بررسی است. به عنوان مثال فردی در خوزستان شرکتی را خریداری کرده و از سال 94 تا 96 حدود ‌800 میلیون دلار گرفته و تاکنون تعهدات ارزی خود را انجام نداده و در حال حاضر نیز متواری است.
آفتاب‌‌نیوز :
جعفری دولت آبادی در تشریح وضعیت برخی از پرونده‌های ارزی اظهار داشت: فردی 240 میلیون دلار ارز دولتی اخذ نموده و آن را در بازار آزاد فروخته و با سود حاصله و با ما‌به‌التفاوت بهای ارز دولتی و آزاد، کارخانه‌ای را در تبریز خریده است. وقتی فهرست دریافت‌کنندگان ارز رسانه‌ای شد، این فرد تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و در تحقیقات اعتراف کرد که ارزهای دولتی را فروخته و از ما به التفاوت قیمت دولتی و آزاد، کارخانه ­ای خریداری کرده است.

جعفری دولت‌آبادی از این قبیل پرونده‌ها به عنوان مشکلات واقعی اقتصادی کشور یاد کرد و بیان داشت: اگر نظارت و مدیریت درستی صورت می‌گرفت، قطعاً این‌گونه اقدام نمی‌شد؛ این در حالی است که دریافت کننده ارز باید اسناد واقعی ارائه نماید تا موضوع بررسی شود.

به گزارش میزان؛ دادستان تهران خاطرنشان کرد: وقتی ارز را به افرادی می‌دهند و نظارتی هم صورت نمی‌گیرد، قوه قضاییه وظیفه‌ ورود به موضوع را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
جهار تا وزارتخانه بی وزیر هست خوب اینها را معرفی کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین