کد خبر: ۵۵۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

موگرینی: با کمک اتحادیه اروپا و سازمان ملل از برجام حمایت می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بر حمایت از برجام به عنوان دستاورد مشترک سازمان ملل و اروپا تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای  به مناسبت روز «سازمان ملل» از تداوم حمایت از توافق هسته‌ای ایران به‌عنوان دستاورد مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا خبر داد.

 به نوشته وبگاه «اتحادیه اروپا»، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در کنار هم قوی‌ترین حامی گفت‌وگو و همکاری بوده، هستند و خواهند بود.»

 وی در ادامه افزود: «به همین دلیل دفاع از دیپلماسی چندجانبه و موفقیت‌هایش از جمله توافق هسته‌ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و حمایت از فعالیت‌های ضروری تمام نهادهای سازمان ملل متحد را ادامه می‌دهیم.»

خبرگزاری «رویترز» نیز امروز به نقل از سه منبع دیپلماتیک غربی گزارش داد که ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای معاملات تجاری با ایران تا 13 آبان ماه آماده خواهد شد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از این سه منبع دیپلماتیک گفته که آماده شدن این ساز و کار مالی تا 13 آبان به صورت نمادین است و تا اوایل سال 2019 عملیاتی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این در حالی است که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد که تهران در شرایط کنونی هم نفت خود را می‌فروشد و هم قادر است اقتصاد خود را حفظ کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین