آفتابنیوز : حسن کریمی سنجری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: برای حمایت و صیانت از تولید داخل در صنعت خودرو و قطعهسازی، راههای بسیاری وجود دارد. اما مهمترین کاری که در حال حاضر میتوان انجام داد این است که قیمت خودرو آزاد شود و از قیمتهای دستوری جلوگیری شود. اینکه همچنان شورای رقابت به دنبال حفظ تسلط خود در بحث قیمتگذاریها باشد، درست نیست.
وی افزود: از سوی دیگر دولت به دنبال این است که کار قیمتگذاری خودرو را به یک ستاد تحت عنوان ستاد تنظیم بازار یا هر ستاد دیگری بسپارد. اگر قرار باشد ستاد تنظیم بازار نیز همان روشهای شورای رقابت را در پیش بگیرد، تفاوتی در شرایط فعلی ایجاد نخواهد شد.
به اعتقاد کریمی سنجری، در حال حاضر بهترین گام این است که فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها از بین برود. در این صورت عرضه خودرو صیانت میشود و این صنعت شرایط مناسبتری پیدا خواهد کرد. همچنین تقاضای کاذب و با هدف دلالی خودرو از بین رفته و این بازار به تعادل میرسد و از حالت رکود و گرانی خارج خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به هر حال ما متوجه مشکلات صنعت خودرو هستیم. صنعت خودرو دچار مشکل دولتی بودن است. همچنین با توجه به بحث تحریمها، خودروسازی ما از بحث مشارکتها محروم خواهد ماند.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم در صنعت خودروسازی برای ایجاد توسعه، بحث استفاده و بهرهمند شدن از مشارکتهای خارجی است که در حال حاضر به دلیل تحریمها این امکان وجود ندارد.
کریمی سنجری اظهار کرد: در شرایط فعلی که دست صنعت خودروسازی ما از جذب مشارکت کوتاه است، لازم است که دولت و شرکتهای خودروسازی به این موضوع بپردازند و مقداری ساختار خود را مهندسیتر کرده و به سوی خصوصیسازی حرکت کنند.
کارشناس محترم نظرات مفید و کارشناسیی ارائه داده ولی کو گوش شنوا.
ازاد سازی ویا سایر پیشنهادات به مردم ارتباطی ندارند وفقط به دولت برمی گردد.
پس لازمه نه نشریات هزینه و وقت صرف انعکاس این موضوعات به مردم کنند و نه کارشناسان و صاحب نظران کلی وقت برای فکر کردن بگذارند .
این بنده خدا خودش کارشناس ایران خودرو هست و لی که در ایران خودرو بحثهای کارشناسیش را گوش نمی دهد.
پیشنهاد می شود اگر کسی پیشنهاد این چنینی دارد بجای انعکاس در روزنامه و درو دیوار در قالبنامه پیشنهاد را بدولت بدهد.
الان نتیجه این کارشناسی چی شد؟
با تشکر