کد خبر: ۵۵۳۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

فشار آمریکا به عراق برای توقف صادرات نفت کرکوک به ایران

منابع آگاه عراقی گفتند واشنگتن به بغداد فشار می‌آورد تا صادرات نفت کرکوک به ایران متوقف و به ترکیه ازسرگرفته شود تا آنکارا دلیلی برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی ایران نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
رویترز به نقل از 5 منبع آگاه مدعی شد عراق انتقال نفت از میادین نفتی شمال این کشور به ایران را از ماه نوامبر برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف خواهد کرد.

کرکوک یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین میادین نفتی در غرب آسیاست. عراق سال گذشته انتقال نفت این میدان به ایران برای استفاده در پالایشگاه‌های این کشور را آغاز کرد و ایران موافقت کرد تا همان میزان نفت را به بنادر جنوبی عراق تحویل دهد.

این منابع به رویترز گفتند در حال حاضر، عراق کمتر از 30 هزار بشکه نفت در روز به ایران به وسیله کامیون صادر می‌کند.

به گفته یک منبع آگاه، «انتقال نفت کرکوک با کامیون از ماه نوامبر همراستا با تحریم های آمریکا علیه ایران متوقف خواهد شد. سومو(شرکت بازاریاب دولتی) در نظر دارد تا در ماه نوامبر 30 هزار بشکه نفت در روز از یک میدان نفتی کوچک در نزدیکی موصل به عنوان جایگزین بفروش برساند. سومو روز پنچ شنبه مناقصه فروش این میزان نفت را منتشر کرده است.»

یک منبع آگاه به فعالیت‌های صادرات نفت در عراق گفته است: «آمریکا به عراق فشار می‌آورد تا ارسال محموله‌های نفتی به ایران را متوقف کند و دوباره صادرات نفت کردستان به ترکیه را ازسر بگیرد. اگر ترکیه نفت بیشتری از عراق دریافت کند، برای آنکار استدلال آوردن برای دریافت معافیت از آمریکا و ادامه خرید نفت از ایران دشوار خواهد شد.»

به گفته منابع آگاه، حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق در نیمه اکتبر با دولت منطقه‌ای کردستان توافق کرد تا صادرات نفت به بندر سیهان ترکیه را از سر بگیرد.

آنها افزودند البته این توافق باید در نهایت توسط عبدالمهدی و وزیر نفت تایید شود.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
خخخخخخخخخخخخخخخعراق هم مارا تحریم کرد بازم طلا و جواهر مفت بفرستین عراق
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین