کد خبر: ۵۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

دانشجویان دانشگاه ایران صاحب پرونده سلامت می‌شوند

‌طرح غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی ایران از فردا شنبه ۱۲ آبان ماه اجرا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف کلی بررسی و ارتقاء سلامت دانشجویان و به منظور تعیین شاخص های سلامت، تشخیص زود هنگام بیماری ها، اقدامات درمانی به موقع و افزایش سطح آگاهی به منظور پیشگیری از بیماری ها طرح غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت برای دانشجویان جدیدالورود را از فردا شنبه  ۱۲ آبان ماه برگزار می کند.

در این طرح، دانشجویان در چهار ایستگاه غربالگری که در ایستگاه پرستاری اندازه گیری قد و وزن و فشار خون دور کمر و واکسیناسیون انجام می گیرد و در ایستگاه پزشکی ورزشی معاینه عمومی اندام ها و اسکلت بدن صورت و ایستگاه دندانپزشکی معاینه وضعیت دندان ها، بهداشت دهان و دندان انجام و در ایستگاه سلامت روان پرسشنامه GHQ  و پر کردن آن توسط دانشجو و در صورت نیاز مشاوره و شروع درمانهای روانشناختی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مراحل اجرای طرح شامل ارسال پیامک، تعیین تاریخ و ساعت شرکت در طرح بر اساس تقسیم رشته، پذیرش و تشکیل شناسنامه سلامت، آموزش و راهنمایی دانشجویان توسط کارشناس پایش جهت تکمیل مشخصات فردی و سابقه بیماری، ایجاد کد مخصوص برای هر دانشجو و صدور کارت با کد مخصوص برای هر دانشجو است.
ايسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین