کد خبر: ۵۵۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
جناح بازی در جایی که منافع ملی مطرح است معنا ندارد

سید احمدخاتمی: رضاخان را برای جارو کردن سفره دین در ایران سر کار آوردند

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جناح بازی در جایی که منافع ملی مطرح است معنا ندارد گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حکایت حرکت ملی و مردمی است و این جناح و آن جناح و این حزب و آن حزب ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: همدلی بین مسئولان همواره در این استان محسوس بوده و هم اکنون این همدلی بخوبی بین ارکان نظام در این استان بیشتر احساس می شود که ستودنی است. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همدلی موجود در استان کرمان به دلیل وجود نجابت در بین بزرگان این شهر مانند آیت الله جعفری امام جمعه سابق و امام جمعه فعلی کرمان است که نقش بسیار ارزنده ای در این وحدت دارند. 
وی افزود: از جمله کارهای بسیار کلیدی ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، معرفی این انقلاب بخصوص برای نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب است. 
آیت الله خاتمی ادامه داد : اینکه انقلاب یک کودتا و شورش کور نبوده و یک حرکت با انگیزه دینی بوده است باید برای نسل های بعد تبیین شود. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نکته کلیدی که باید روی آن تاکید کرد این است که استعمارگران از انگلیس گرفته تا آمریکا در رابطه با ایران نقشه جمع کردن سفره دین را داشتند و این باید برای نسل های بعدی تبیین شود در حالی که این ادعا اسناد فراوان دارد. 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رضاخان را برای جارو کردن سفره دین در ایران سر کار آوردند و او 20 سال حکومت کرد و در این مدت فقط یک سفر خارجی 12 روزه به ترکیه برای آموزش دیدن داشت. 

آیت الله خاتمی گفت : رضاخان آموزش های آن سفر را مو به مو اجرا کرد که اولین آن کشف حجاب بود که البته باید برای این اقدام مرثیه سرود. 
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مبارزه با روحانیت از دیگر اقدامات رضاخان بود به طوری که حوزه های علمیه شهرها از سال 1316 تا 1320 کلا تعطیل شده بود و فقط حوزه علمیه قم نیمه جانی داشت. 

وی از ممنوع اعلام کردن عزاداری ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات رضاخان نام برد و با اشاره به اینکه دین زدایی ماموریت رضاخان بود اظهار داشت : آنچه در مورد پسر رضاخان نگفته یا کم گفته اند این است که او نیز مانند پدرش بود و رژیم پهلوی به معنی واقعی کلمه لائیک بود. 
آیت الله خاتمی ادامه داد: همسر رضاخان که شخصیت دوم کشور بود در دو جلد کتاب که مبالغه کرده می گوید اسلام عامل فلاکت و بدبختی ما است و اگر دینی به درد مملکت ما بخورد بهائیت و زرتشتی گری است. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت مقدس بود و یک شورش کور نبود لذا باید در این زمان برکات و دستاوردهای انقلاب گفته شود. 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اکنون در رسانه ها نیز آن شور و هیجان بایسته ای که باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته باشد هنوز شکل نگرفته است. 

وی افزود: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسبت و فرصت ملی بزرگی است و نباید با این ظرفیت سرد برخورد شود. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان این ملت هم اصرار دارند این مناسب یا اتفاق نیفتد یا اگر اتفاق می افتد آنچنان مورد استقبال نباشد. 

وی افزود: باید برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل های جوان باید در سطوح مختلف دانشگاه ها، مدارس و غیره برنامه ریزی کرد. 

آیت الله خاتمی اظهار داشت: از دیگر برکات انقلاب اسلامی که برای جوانان ملموس است بردگی طاغوت و استقلال امروز است که باید روی آن تاکید و این جلوه ها را بیان کرد. 

وی تصریح کرد: مسئولانی در این عرصه می توانند نقش آفرین باشند که انگیزه داشته باشند اگر انگیزه نباشد و کار ابلاغی باشد کار پیش نمی رود لذا باید ابتدا افرادی که می خواهند مجری این مراسم باشند انگیزه داشته باشند. 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر مسئولان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیدند مسئولی انگیزه کار ندارد اجبار به کارش نکنند در حالی که اکثریت افراد انگیزه دارند و ستاد قبل از اینکه به اجرا برسد در افراد انگیزه ایجاد کند. 
وی گفت: اگر قرار باشد در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت اداری و تشریفاتی و انجام وظیفه کار شود حق این مناسبت ادا نمی شود لذا آنچه مهم است باید به سراغ برپایی مردمی این آیین برویم. 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: مردمی برگزار کردن یعنی استفاده از ظرفیت های مردمی است و یکی از این ظرفیت ها روحانیت معظم، حوزه های علمیه، ائمه جماعات مساجد، وعاظ و خطبای استان هستند که باید از آنها به نحو کمال استفاده شود این افراد می توانند رنگ مردمی به این مناسبت ارزشمند بدهند. 

وی افزود: دومین راه مردمی کردن این مناسبت استفاده از ظرفیت هیات ها است اما این واقعیت است که هیات ها سازمان های مردم نهاد مردمی هستند. 

آیت الله خاتمی گفت: در سه دوره زندگی حضرت زهرا (س) که اوج زندگی حضرت ولایت است با توجه به این ظرفیت باید در دهه فاطمیه از فاطمه بهترین استفاده ولایی را ببریم. 

وی تاکید کرد: باید جنایات رژیم پهلوی را در رابطه با به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با ریزه کاری ها به روایت افراد شاهد صحنه در زمان های مناسب از طریق صدا و سیما تشریح کرد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین