کد خبر: ۵۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

بیماری‌های نوپدید جامعه بشری را تهدید می‌کند

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور از پیگیری این مجموعه برای تخصیص بودجه به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به منظور اجرای طرح‌های زیرساختی و پدافند غیرعامل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا کائینی در حاشیه بازدید از موسسه رازی با بیان اینکه دشمن با استفاده از تهدیدات زیستی اهداف خود را پیش می‌برد، اظهار کرد: استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در موسسه رازی وجود دارد که باید حفظ و تقویت شود.

وی گفت: لازم است در موضوع تهدیدات زیستی به کمک موسسه رازی و طرح‌های پدافند در کشور قدم‌های بزرگی برای حفظ سلامتی مردم برداریم و مشکلات این موسسه را تا جایی که در توان سازمان پدافند غیرعامل کشور است، رفع کنیم.

کائینی درباره پیگیری تخصیص بودجه به موسسه رازی یادآور شد: این بودجه مربوط به طرح پدافند غیرعامل موسسه رازی است که کلیات آن توسط رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصویب شده و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای طرح را در تدوین لایحه برنامه و بودجه امسال پیگیری خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین درباره تاکیدات رهبری در خصوص پدافند غیرعامل و نقش و جایگاه موسسه رازی در این موضوع اظهار کرد: موسسه رازی، به طور اساسی، مجموعه‌ای مصون ساز در حوزه سلامت کشور است و همه به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: حفظ و صیانت از این موسسه بر همه واجب است و بایدکمک کنیم به جایگاه عالی خود در جهان دست پیدا کند و این مجموعه بزرگ ارتقاء یابد.

کائینی، با اشاره به عملکرد خوب موسسه رازی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات زیستی از مهمترین مقوله‌های پدافند غیرعامل است و موسسه رازی در این بخش به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، همچنین فرهنگسازی برای معرفی هر چه بیشتر اهمیت موسسه رازی و کاهش چالش‌های مالی این مجموعه را وظیفه همه مسئولان دانست و بر آن تاکید کرد.

۸۵ درصد واکسن‌های انسانی کشور توسط موسسه رازی تولید می‌شود

در ادامه رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به ظهور بیماری‌های نوپدید در دنیا، تاکید کرد: رفع مشکلات و توسعه زیرساخت های موسسه رازی را نباید به تاخیر انداخت.

دکتر علی اسحاقی گفت: این موسسه با توجه به تولید فرآورده‌های بیولوژیک و مبارزه به بیماری‌های مختلف که سلامتی را به جامعه هدیه می‌دهد، یکی از اعضای موثر در حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در صنعت داروسازی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، رعایت الزامات و قوانین «جی ام پی» یا به عبارتی عملیات خوب ساخت، به طور کامل الزامات پدافند غیرعامل را در بر می‌گیرد و تلاش ما در موسسه رازی، رعایت این قوانین است.

رئیس موسسه رازی، لزوم بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها، تاسیس ساختمان‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات و علوم روز را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروزه بیماری‌های متعددی اعم از بیماری‌های موجود و بیماری‌های نوپدید جامعه بشری را تهدید می‌کند که کشور ما نیز از آن مستثناء نیست؛ بنابراین ضرورت توجه و رفع مشکلات موسسه‌ای با حدود یک قرن فعالیت در زمینه حفظ و تامین سلامتی آحاد جامعه را نباید به تاخیر انداخت.

دکتر اسحاقی تاکید کرد: باید جایی مانند موسسه رازی برای انجام تحقیقات کاربردی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک وجود داشته باشد تا بتوانیم جمعیت انسانی، دام و طیور کشورمان را از خطرات بیماری‌ها مصون نگه داریم.

رئیس موسسه رازی یادآور شد: اکنون ۸۵ درصد واکسن‌های انسانی، ۹۵ درصد واکسن‌های دامی و ۱۰۰ درصد سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی  مورد نیاز کشور در موسسه رازی تولید می‌شود.

به گفته وی حدود ۳۰ درصد واکسن‌های مصرفی طیور کشور نیز در موسسه رازی تولید می شود که تا ۷۰ درصد قابل افزایش است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین